کد خبر 476824
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲

کشته و مجروح شدن ۴ صهیونیست در عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی و حمله صهیونیست ها با استفاده از سلاح سرد به دو فلسطینی در الخلیل از جمله تحولات فلسطین است.

به گزارش مشرق، «أبو مجاهد» سخنگوی گردانهای «الناصر صلاح الدین» فلسطین امروز یکشنبه نسبت به تشدید اقدامات نظامیان رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در قدس اشغالی و کرانه باختری واکنش نشان داده و تصریح کرد: انتفاضه سوم مردم فلسطین در راه است و هیچ قدرتی قادر نیست با آن مقابله کند.

بر اساس این گزارش، وی در ادامه اظهار داشت: اگر اوضاع به همین منوال پیش رود، غزه نمی تواند در قبال آنچه که در کرانه باختری و قدس اشغالی اتفاق می افتد، بی تفاوت بوده و دست بسته به تماشا بایستند.

سخنگوی گردانهای «الناصر صلاح الدین» همچنین تصریح کرد: در صورتی که اقدمات نظامیان اسرائیلی علیه فلسطینیان تشدید شود، گزینه نظامی ما علیه آنها روز میز خواهد بود.

گفتنی است، سران رژیم صهیونیستی ظهر امروز نشستی فوق العاده به ریاست «بنبامین نتانیاهو» در مقر وزارت جنگ این رژیم در «تل آویو» برگزار کردند.

منابع خبری نزدیک به نتانیاهو خبر دادند: اسرائیل در حال آمادگی برای انجام عملیات گسترده در کرانه باختری است.

این منابع همچنین به نقل از وی گفته بودند: اگر فلسطینی ها خواهان انتفاضه سوم باشند ما هم به شدت با آنها مقابله خواهیم کرد.

سامی ابوزهری: حوادث کرانه باختری و بیت المقدس سرآغاز انتفاضه جدید است

سامی ابوزهری سخنگوی حماس اعلام کرد: آنچه در کرانه باختری و بیت المقدس می گذرد نتیجه ادامه جنایات اشغالگران و اوج گیری آن علیه ملت فلسطین است.

وی افزود: این سرآغاز انتفاضه جدید علیه اشغالگران است. از طریق وحدت مواضع فلسطینی ها باید انتفاضه تشدید شود به ویژه که تلاش های سازش کارانه راه به جایی نبرده است.

احمد المدلل از رهبران جهاد اسلامی فلسطین:آنچه در کرانه باختری رخ می دهد انتفاضه حقیقی است

احمد المدلل از رهبران جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد: آنچه در کرانه باختری رخ می دهد انتفاضه حقیقی است که به حمایت عربی و اسلامی نیاز دارد.

وی افزود: ملت ما نمی تواند در قبال جنایات اشغالگران اسرائیلی ساکت بماند اما به کمک نیاز دارد. اشغالگران باید بدانند که ملت فلسطین در قبال جنایات اسرائیل و یهودی کردن مسجد الاقصی دست بسته نمی ماند.

المدلل از ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که حرف های خود درباره توقف مذاکرات و هماهنگی امنیتی را عملی کند و دست مقاومت را باز بگذارد.

رباح مهنا:اعضای جبهه مردمی برای آزادی فلسطین مشارکت خود را در انتفاضه گسترش دهند

رباح مهنا عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی فلسطینی نیز تاکید کرد: ما خواستار فرماندهی ملی یکپارچه از کرانه باختری و بیت المقدس هستیم.

وی از اعضای جبهه مردمی برای آزادی فلسطین خواست که مشارکت خود را در انتفاضه گسترش دهند و به مقابله با اشغالگران بپردازند و از نیروهای امنیتی فلسطینی در کرانه باختری نیز خواست که حامی فلسطینی ها در مقابل هجمه های اشغالگران و شهرک نشینان باشند.

۷۷ فلسطینی طی ۲۴ ساعت گذشته مجروح شدند

سازمان هلال احمر فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۷ شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در کرانه باختری و قدس اشغالی به شدت مجروح شدند.

بر اساس این گزارش، در بیانیه ای سازمان آمده است که پس از عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی که به هلاکت و زخمی شدن چهار شهرک نشین صهیونیست انجامید، درگیری ها میان فلسطینیان و نیروهای صهیونیست تشدید شد.

این سازمان همچنین در بیانیه خود آورده است: ۱۸ شهروند فلسطینی هدف اصابت گلوله های جنگی و ۵۹ تَن دیگر مورد اصابت گلوله های پلاستیکی قرار گرفتند.

سازمان هلال احمر همچنین اعلام کرد که به دنبال استفاده نظامیان صهیونیست از گازهای اشک آور در مقابله با شهروندان فلسطینی، ۱۳۹ نفر آسیب دیدند.

نشست فوق العاده کابینه اسرائیل برای حمله به کرانه باختری و غزه

سران رژیم صهیونیستی ظهر امروز نشستی فوق العاده به ریاست «بنبامین نتانیاهو» در مقر وزارت جنگ این رژیم در «تل آویو» برگزار کردند.

منابع خبری نزدیک به نتانیاهو خبر دادند: اسرائیل در حال آمادگی برای انجام عملیات گسترده در کرانه باختری است.

این منابع همچنین به نقل از وی گفته اند: اگر فلسطینی ها خواهان انتفاضه سوم باشند ما هم به شدت با آنها مقابله خواهیم کرد.

به دنبال فشارهای صهیونیستها و برگزاری تظاهرات در اعتراض به ضعف نتانیاهو در تامین امنیت شهرک نشینان، نخست وزیر رژیم اسرائیل امروز فلسطینیان را به حمله نظامی شدید و نابودی زیرساخت های فلسطین تهدید کرد.

امروز همچنین، «اسرائیل کاتس» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی اعلام کرده است: اگر مجبور شویم برای حمایت از شهروندانمان به نوار غزه حمله می کنیم.

از طرف دیگر منابع خبری اسرائیلی از بحران سیاسی و امنیتی در فلسطین اشغالی خبر دادند که این روزها رژیم اسرائیل در پی انجام عملیات های شهادت طلبانه فلسطینیان با آن دست به گریبان است.

منابع خبری همچنین گزارش دادند: شهرک نشینان صهیونیست در اقدامی، زمین های کشاورزی فلسطینان را در نابلس به آتش کشیدند.

از سوی دیگر، هلال احمر فلسطین گزارش داد: بیش از ۱۵ نفر از شهروندان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در اطراف اردوگاه «جنین» واقع در کرانه باختری زخمی شدند و نظامیان صهیونیست طی ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۱۷ بار به خودروهای آمبولانس و کادر پزشکی شلیک کرده اند.

تظاهرات علیه سیاستهای نتانیاهو در فلسطین اشغالی

جوانان «حزب کار اسرائیل» از برپایی تظاهراتی در برابر خانه «بنیامین نتانیاهو» در اعتراض به شکست وی در تامین امنیت صهیونیست ها خبر دادند.

از سوی دیگر، اعضای این حزب در کنیست، با تاکید بر مشارکتشان در این تظاهرات در این باره گفته اند: نتانیاهو سرگرم نمایش های خود در سازمان ملل است و ما در خیابان ها کشته می شویم، وقت آن رسیده است که رئیس دولت تغییر کند.

لازم به ذکر است که اوضاع فلسطین اشغالی در پی شهادت دو نوجوان فلسطینی و هلاکت دو افسر بلندپایه صهیونیست در عملیات شهادت طلبانه متشنج شده است و درگیری ها بین فلسطینیان و صهیونیست ها منجر به زخمی شدن بیش از ۱۵ نفر فلسطینی شده اند.

رژیم صهیونیستی بخش قدیمی قدس را برای نخستین بار بست

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی امروز برای نخستین بار مانع از ورود شهروندان فلسطینی به بخش قدیمی قدس شرقی شدند. این اقدام در پی هلاکت دو صهیونیست در عملیات شهادت طلبانه فلسطینی ها صورت می گیرد.

به دنبال این عملیات، «نتانیاهو» فلسطینیان را به عملیات نظامی گسترده تهدید کرد.

پلیس رژیم صهیونیستی در خصوص منع ورود فلسطینیان به بخش قدیمی قدس مدعی شد که این اقدام استثناء است و شامل بسیاری از شهروندان فلسطینی غیر مقیم در بخش قدیمی قدس می شود و تا دو روز آینده تنها به صهیونیست ها و افراد مقیم در بخش قدیمی قدس، گردشگران و دانش آموزان و صاحبان مغازه ها اجازه ورود به این منطقه داده خواهد شد.

العربیه نیز گزارش داد که رژیم صهیونیستی در ادامه اقدامات ضد فلسطینی خود در کرانه باختری از ورود شهروندان فلسطینی زیر ۵۰ سال به مسجدالاقصی جلوگیری کرد.

تدابیر اتخاذ شده از سوی رژیم صهیونیستی در حالی صورت می گیرد که کرانه باختری رنگ و بوی انتفاضه به خود گرفته است. «محمود الزهار» یکی از رهبران جنبش حماس شب گذشته از شهروندان فلسطینی ساکن کرانه باختری خواست که برای دفاع از مسجدالاقصی سلاح به دست بگیرند.

تبدیل قدس به پادگان نظامی/ محاصره بخش قدیمی قدس اشغالی

نظامیان صهیونیست با حمله به خانه شهید «فادی علون» اقدام به بازداشت پدر، برادر و عموی وی کردند.

رژیم صهیونیستی صبح امروز با ادعای اینکه فادی علون قصد حمله به شهرک نشینان را داشت وی را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

از سوی دیگر، «سمیر جبریل» مدیر آموزش و پرورش قدس اشغالی از تعلیق برنامه مدارس در منطقه قدیمی قدس و اطراف آن به دلیل اقدامات ارتش رژیم اسرائیلی و حملات شهرک نشینان خبر داد.

همچنین المیادین گزارش داد: قدس اشغالی تبدیل به یک پادگان نظامی شده و بخش قدیمی آن به محاصره کامل نظامیان صهیونیست در آمده است.

نتانیاهو فلسطینیان را به علمیات گسترده نظامی تهدید کرد

«نتانیاهو» با تهدید مسئولان تشکیلات خودگردان و شهروندان فلسطینی، نسبت به انجام عملیات نظامی گسترده همانند آنچه در سال ۲۰۰۲ در کرانه باختری انجام داده بود هشدار داد؛ در این عملیات، رژیم صهیونستی اقدام به تخریب زیرساخت های فلسطینان کرد و طی آن دیوار حائل را ساخت.

از سوی دیگر، کانال ۷ رژیم صهیونیستی به نقل از افراد نزدیک به نتانیاهو گزارش داد: اسرائیل طی۷۲ ساعت با شدت و خشنوت پاسخ عملیاتی را که در آن چهار تن از شهروندان اسرائیلی کشته شده اند، خواهد داد.

منابع خبری همچنین اعلام کردند: نیروهای امنیتی فلسطین در «رام الله» به دنبال این خبر و در پی احتمال حملات صهیونیست ها به مراکز و ادارات سیاسی و امنیتی تشکیلات خودگردان، در حالت آماده باش امنیتی کامل به سر می برد.

لازم به ذکر است دیروز یک نوجوان فلسطینی به نام «مهند الحلبی» با انجام عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی، دو تن از شهرک نشینان صهیونیست را به هلاکت رساند که  نظامیان صهیونیست متعاقبا وی را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

لازم به ذکر است منابع اسرائیلی آمار کشته شدگان عملیات شهادت طلبانه دیروز را ۴ نفر اعلام کردند در حالیکه منابع عربی اعلام کرده بودند در این حمله دو صهیونیست به هلاکت رسیده و دو نفر نیز زخمی شده اند.

ناآرامی در سرتاسر کرانه باختری/ یورش دوباره به مسجدالاقصی

 نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از محاصره منزل «قیس السعدی» یکی از فعالان جنبش حماس در اردوگاه جنین عقب نشینی کردند.

صهیونیست ها در جریان این محاصره به منزل این فعال حماس آسیب بسیاری وارد کردند و و برادر قیس السعدی را بازداشت کردند.

خبر دیگر در کرانه باختری که این روزها ناآرام است و در معرض حملات صهیونیست ها قرار دارد این است که صهیونیست ها صبح امروز با حمایت نظامیان صهیونیست به صحن مسجدالاقصی یورش بردند.

خبرگزاری معا نیز گزارش داد که نظامیان صهیونیست صبح امروز خیابان اصلی رام الله نابلس در نزدیکی اردوگاه الجلزون را مسدود کردند.

«جهاد اسلامی» مسئولیت عملیات شهادت طلبانه قدس را بر عهده گرفت

جنبش «جهاد اسلامی» طی بیانیه ای مسئولیت عمليات شهادت طلبانه دیروز در قدس اشغالی را برعهده گرفت.

بنا بر این گزارش، یکی از مسئولان برجسته جنبش «جهاد اسلامی» با اشاره به این عملیات اعلام کرد: «مهند الحلبی» عامل عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی از اعضای این جنبش بوده است.

در این عملیات که دیروز در قدس اشغالی صورت گرفت، دو نفر از صهیونیستها به هلاکت رسیده و دو نفر دیگر زخمی شدند.

وی پس از انجام عملیات، به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

از سوی دیگر، یک نوجوان فلسطینی دیگر به نام «فادی علون» از اهالی روستای «العیساویه» صبح امروز در قدس اشغالی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

نظامیان صهیونیست مدعی شدند که این نوجوان قصد حمله به شهرکنشینان را داشت.

افزون بر این، ده ها نفر از شهرک نشینان صهیونیست با حمایت نظامیان صهیونیست از شب گذشته به چندین محله در قدس اشغالی یورش برده اند و راهپیمایی ها و ایست های تحریک آمیزی در خیابان های قدس ترتیب داده اند و طی آن شعارهای ضد اسلامی و عربی سر دادند.

آویگدور لیبرمن: اوضاع در قدس از کنترل خارج شده است

«آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی که موضع تند و بسیار خصمانه ای علیه فلسطینی ها دارد، به عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی واکنش نشان داد.

وی ضمن انتقاد از سیاست های «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اذعان به سردرگمی سران این رژیم از انجام چنین عملیاتی گفت: کنترل اوضاع در قدس از دست اسرائیل خارج شده است.

از سوی دیگر جنبش جهاد اسلامی مسئولیت عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی را بر عهده گرفت و اعلام کرد عامل فلسطینی این عملیات که طبق گزارش ها به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده، از اعضای این جنبش بوده است.

گفتنی است در جریان عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی چهار شهرک نشین رژیم صهیونیستی کشته و زخمی شدند.

هلاکت ۲ شهرک نشین در قدس/ یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی

شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد در جریان عملیات شهادت طلبانه توسط یکی از شهروندان فلسطینی در قدس اشغالی، دو شهرک نشین رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیدند.

فرمانده پلیس اسرائیل نیز از زخمی شدن دو شهرک نشین دیگر در جریان این عملیات ضد صهیونیستی خبر داد. منابع فلسطینی از شهادت فلسطینی عامل این اقدام خبر دادند.

شبکه المیادین نیز در خبری فوری از حمله شهرک نشینان رژیم صهیونیستی به روستای «الجانیه» در غرب رام الله خبر داد.

گروه های مقاومت در فلسطین از جمله، جنبش حماس و جهاد اسلامی، از این عملیات ضد صهیونیستی حمایت کرده و اعلام کردند انجام چنین عملیاتی نشانگر آن است که انتفاضه مردم فلسطین همچنان ادامه دارد.

شبکه اسکای نیوز عربی نیز، از  اقدام تلافی جویانه صهیونیست ها در نزدیکی الخلیل خبر داد. بر این اساس، شهرک نشینان رژیم صهیونیستی به دو فلسطینی در شهرک اسرائیلی «کریات اربع» در الخلیل با چاقو حمله کردند.

از سوی دیگر پایگاه العهد با انتشار خبری از هجوم نظامیان رژیم صهیونیستی به بخش هایی از مسجدالاقصی خبر داد. بر این اساس نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان حمله به مسجد الاقصی، شماری از نمازگزاران را بازداشت کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس