پارلمان اروپا در بیانیه‌ای تصمیم عربستان برای اعدام جوان فعال شیعی و برادرزاده «شیخ النمر» را محکوم کرد و خواستار عفو یا کاهش مجازات وی شد.

 به گزارش مشرق، پارلمان اروپا (EP) در بیانیه‌ای تصمیم عربستان برای اعدام «علی محمد النمر» برادرزاده «شیخ نمر» فعال شیعه عربستان را محکوم کرد و خواستار عفو این نوجوان یا تخفیف حکم مجازات وی شد.

در این بیانیه که روز پنجشنبه (امروز) منتشر شده است، آمده: «پارلمان اروپا یک قطعنامه فوری در محکومیت حکم اعدام علی محمد النمر صادر کرده است و از ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود طلب عفو یا تخفیف محکومیت این جوان را می‌کند».

علی النمر که متولد ماه دسامبر سال 1994 میلادی است در 14 فوریه سال 2012 زمانی که تنها 17 ساله بوده بازداشت شده و در 25 می 2014 حکم اولیه اعدام او صادر شده است.

عضویت در گروه تروریستی، حمله با استفاده از کوکتل مولوتوف به گشت پلیس عربستان، حمله به مرکز پلیس العوامیه، شرکت در تظاهرات، دزدی از یک داروخانه، دزدی از چند مغازه، پناه دادن به افراد تحت تعقیب دولت، حمایت لجستیکی از عناصر تروریستی، ایجاد خلل در مأموریت نیروهای امنیتی، ایجاد گروه در فضای مجازی با بیش از 900 عضو به منظور هماهنگی تظاهرات‌های خیابانی از جمله اتهام‌هایی‌است که به علی النمر وارد شده.

مرکز دموکراسی و حقوق بشر اروپا (ECDHR) به همراه موسسه آمریکا برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین (ADHRB) و موسسه بحرینی حقوق و دموکراسی (BIRD) ضمن استقبال از قطعنامه پارلمان اروپا از پادشاه عربستان درخواست کردند خیلی سریع، پیشنهادات پارلمان اروپا را تأیید و اجرا کند.

«ایزابل سردا مارکوس» یکی از اعضای موسسه آمریکا برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین در اینباره گفت: «این قطعنامه، اعتراض شدید به این امر است که دولت سعودی دیگر نمی‌تواند جامعه بین‌الملل را وادار کند تا نگاه دیگری به این کشور داشته باشد».

مرکز دموکراسی و حقوق بشر اروپا (ECDHR) به همراه موسسه آمریکا برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین (ADHRB) و موسسه بحرینی حقوق و دموکراسی (BIRD) از درخواست قطعنامه پارلمان اروپا از عربستان سعودی حمایت کردند که اینگونه است: «محکومیت علی النمر را کاهش دهند، دادگاه جنایی تخصصی عربستان را لغو کند و خیلی فوری و به صورت بی‌طرفانه درباره اتهامات شکنجه علیه النمر تحقیقات انجام دهد و تعامل با شورای حقوق بشر سازمان ملل و هیأت اتحادیه اروپا را افزایش دهد».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس