کد خبر 478021
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۵

روزنامه اتریشی وینر زایتونگ، عربستان را مسوول فاجعه منا دانست وادعاهای مقامات این کشور را درمتهم کردن دیگر کشورها به دخالت درایجاد فاجعه منا را دروغگویی خواند.

به گزارش مشرق، وینرزایتونگ به نقل از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با جان باختن بیش از 400 نفر از شهروندان ایرانی در فاجعه منا نوشت: رهبر ایران هشدار داد که بی تدبیری وهماهنگی ضعیف مسوولان عربستان, فاجعه منا را رقم زد واگر عربستان به حجاج ایرانی بی احترامی کرده ویا در بازگرداندن متوفیان به ایران قصور کند، با واکنش سخت و خشن مواجه خواهد شد.

این روزنامه افزود: مقامات سعودی برای جلوگیری ازحملات رسانه ها و مقامات دنیا به خصوص کشورهای مسلمان نسبت به این فاجعه تلخ که به عربستان فشار وارد می کند, دیگران را بدون ذکر دلیل مقصر این رخداد قلمداد می کنند.

به گزارش این روزنامه اتریشی, حادثه منا بدترین فاجعه درطول 25 سال اخیر در زمان برگزاری مراسم حج بود که منجربه خشم مردم ایران و در خواست مقامات ایرانی برای کشاندن عربستان به دادگاه جنایی بین المللی شد.

وینر زایتونگ ادامه داد : رییس جمهوری ودیگر مقامات ایرانی، عربستان را ضمن متهم کردن به سوء مدیریت دربرگزاری مراسم حج، ازاین کشور خواستند که اقدامات بیشتری را انجام دهد تا چنین فجایعی دوباره درطول زیارت مسلمانان اتفاق نیفتد.

درفاجعه منا به دلیل تنگی نفس براثر فشار زیاد وازدحام جمعیت و نرسیدن آب به زائران ودیر رسیدن امداد گران, درمسیر رمی جمرات بیش ازهزاران نفر کشته و زخمی شدند.

این واقعه دومین رویداد مرگبار حج بعد از واقعهٔ سال 1990 در همان مسیر رمی جمرات اتفاق افتاد، که درآن، 1426 زائر جان باختند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس