گنبد حرم مطهر امیرالمؤمنین(ع) در نجف از مقابل دید زوار ناپدید شده و در حال بازسازی است و ستاد بازسازی عتبات عالیات اعلام کرد که تا عید غدیر سال آینده بازسازی این گنبد به پایان می‌رسد.

به گزارش مشرق، چند ماه است که گنبد حرم امیرالمومنین(ع) در نجف از دید زائران غیب شده و این سوال در ذهن همه زوار پیش آمده که چرا دور گنبد زیبای امیرالمومنین(ع) با پارچه‌هایی پوشانده شده است.

ظاهرا پرسنل فنی و مهندسی حرم مطهر حضرت عباس(ع) تحت نظارت قسمت پروژه‌های مهندسی حرم مطهر امام علی(ع)، عملیات بازسازی و تذهیب مجدد گنبد بارگاه حرم مطهر امام اول شیعیان را در دستور کار داشتند.

گنبد حرم مطهر امام علی(ع) با محیط 5. 51 متری، دارای ارتفاع 5. 4 متری است. تاریخ ساخت این گنبد مربوط به 263 سال قبل است و اولین بار گنبد مطهر بین سال‌های 1968 تا 1970 میلادی مورد بازسازی و تذهیب مجدد قرار گرفته است.

اما بازسازی گنبد حرم مطهر در ایام عید غدیر و پوشاندن آن با داربست و پارچه در زمانی که اوج شلوغی زوار حرم امیرالمومنین(ع) است نشان دهنده کج‌ سلیقگی این گروه فنی عراقی است.

گنبد حرم امیرالمؤمنین(ع) از دیده ها غیب شد+عکس
اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. حسن پلارک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه گروه فنی و مهندسی حرم حضرت عباس(ع) بعد از اینکه کار ترمیم گنبد حرم امیرالمومنین(ع) را به عهده گرفتند، متوجه شدند از پس این کار برنمی‌آیند، گفت: آنها قصد نداشتند کار را به گروه ایرانی بازسازی عتبات بسپارند اما با ورود مستقیم آیت‌الله سیستانی کار به گروه ایرانی ستاد بازسازی عتبات سپرده شد.

گنبد حرم امیرالمؤمنین(ع) از دیده ها غیب شد+عکس
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: از دو ماه گذشته ما کار را به دست گرفته‌ایم و روی پشت بام حرم مطهر کارگاهی را راه‌انداخته‌ایم.

وی ادامه داد: به دستور آیت الله سیستانی باید از همان خشت‌های طلا در گنبد استفاده می‌شد و از این رو ما دوباره همان خشت‌ها را بازسازی، لکه‌گیری، ترمیم و صافکاری کردیم و قرار است 18 تا 20 میکرون طلا به آن اضافه کنیم.

گنبد حرم امیرالمؤمنین(ع) از دیده ها غیب شد+عکس
پلارک اظهار امیدواری کرد تا عید غدیر سال آینده گنبد بازسازی شده حرم امیرالمومنین(ع) رونمایی شود.

هم‌اکنون گنبد زیبای حرم مطهر با احاطه پارچه ها از دیدگان زائران ناپدید شده است و قرار است بعد از پایان این بازسازی گلدسته‌های حرم مطهر نیز بازسازی و ترمیم شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    امان از این تیترهای سرکاری مشرق
  • کاتب ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    مشرق ارزش مطالبش رو کم می کنه با این تیترای بیخود...
  • جواد ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    مشرق عقبی ها.... الان چندین ماهه که گنبد آقا رو داربست زدن و برزنت کشیدن واسه تعمیر...
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    خیلی دوس دارم سازنده ی این تیترها رو از نزدیک ملاقات کنم و یه چند ساعتی با هم گپ بزنیم
  • ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    چنتا کیلیک بیشتر به قیمت بازی با اعتقادات و احساسات مردم. مسخره با این تیترت.
  • ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    سرکاری نیست کج سلیقگیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس