نماینده بندرعباس در مجلس با بیان اینکه شرایط مسکن مهر با تغییر دولت هم بهتر نمی‌شود، گفت: 500 هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم تحویل داده شده است.

به گزارش مشرق، منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه پارلمان) در سخنانی با عنوان مخالف استیضاح وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: ما می‌خواهیم از وزیری دفاع کنیم که با نگاه ملی به منافع کشور عمل کرده است.

وی با بیان اینکه وزارت راه فقط یک وزارتخانه پیمانی نیست بلکه اقتصادی است، افزود: نگاه ما به وزارت راه و شهرسازی اصلاً نباید سیاسی باشد چون گناه و خطاست، تاکنون وزیر راه و معاونان این وزارتخانه تعامل بسیار خوبی با کمیسیون‌ها و مجلس داشتند، وزارت راه با این مدیریت در حال تغییر یک رویکرد است و در حال تغییر از یک وزارتخانه دولتی و تبدیل شدن به یک وزارتخانه مردمی است.

آرامی با بیان اینکه حتماً همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های کشور ایرادات و اشکالاتی دارند، گفت: فقط در بخش بنادر کشور 2 هزار و 500 میلیارد تومان بخش خصوصی مشارکت کرده است، همچنین در بخش ریلی نیز حدود 2 هزار و 700 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را داشته‌ایم که این موارد نشان‌دهنده تغییر رویکرد وزارت راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه 121 پروژه به فراخوان بین‌المللی گذاشته شده است، تصریح کرد: وزارت راه برای اتمام پروژه‌های کشور نیازمند 123 هزار میلیارد تومان اعتبار است در حالی که همه شما می‌دانید بودجه وزارت راه 6 هزار 400 میلیارد تومان است، با این وضع بودجه و اعتبارات آیا این وزارتخانه کار دیگری می‌تواند انجام دهد؟

نماینده بندرعباس در مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات مسکن مهر در کشور، یادآور شد: حتماً همه نمایندگان مجلس در امر مسکن مهر نگاه سیاسی ندارند، بنده خودم برای 40 هزار واحد مسکن مهر پروانه صادر کردم بنابراین با مشکلات مسکن مهر در کشور کاملاً آشنا هستم لذا باید بگویم مسکن مهر به این سادگی‌ها نیست و مشکلات این پروژه یکی، دو تا نیست، اگر دولت دیگری هم بیاید وضع مسکن مهر بهتر از این نخواهد شد.

آرامی با اشاره به گزارش شورای هماهنگی دستگاه‌های کشور در تاریخ 5 اسفند 91 یعنی در دولت گذشته به احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت، گفت: طبق این گزارش طرح مسکن مهر دارای نقاط ضعف حائز اهمیتی است، مشکلات مسکن مهر از قبل بوده و بار مالی ایجاد شده بسیار قابل توجهی به وجود آورده که تأمین این بار مالی نیازمند اخذ تدابیر اساسی است، این گزارش نشان می‌دهد که پروژه مسکن مهر با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز کار جهادی در حوزه مسکن مهر انجام شده که 500 هزار واحد در این دولت تحویل مردم شده است، امروز مردم در اطراف بندرعباس می‌دانند که چه مشکلاتی در مسکن مهر وجود دارد، ما در مسکن مهر مدرسه و یا محیط‌های فرهنگی نمی‌خواهیم اما باید بدانیم تکمیل پروژه‌های مسکن مهر به اعتبار و بودجه زیادی نیاز دارد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس