کد خبر 477589
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه حقوق مردم و ایثارگران جای گذشت ندارد، گفت: اعطای تسهیلات به ایثارگران به منزله تامین مسکن نیست و اینگونه طرح‌ها فقط برای مسئولان آمارسازی می‌کند.

به گزارش مشرق، مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه)‌پارلمان طی سخنانی به عنوان دومین موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: قانون برنامه پنجم درباره ایثارگران در بخش‌های مختلف یا اجرایی نشده و یا ناقص اجرایی شده است.

وی افزود: آقای وزیر راه پیش از این گفته بود که «پیگیری مشکلات ایثارگران در حوزه تأمین مسکن را فراتر از قانون وظیفه خودم می‌دانم و در صدر تمام اولویت‌های تأمین مسکن، موضوع تأمین مسکن ایثارگران را مدنظر قرار خواهم داد و خودم شخصاً به موضوع مسکن ایثارگران رسیدگی می‌کنم»، با وجود این اظهارات آقای وزیر، مشکل مسکن ایثارگران تاکنون حل نشده است.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: اعطای تسهیلات به منزله تأمین مسکن محسوب نمی‌شود، اینگونه طرح‌ها فقط برای مسئولان وزارتخانه‌ها آمارسازی می‌کند و برای ایثارگران مسکنی تأمین نمی‌کند و حکم برنامه پنجم ابتر باقی می‌ماند.

رحماندوست با بیان اینکه ما برای حل مشکل ایثارگران امروز مجبور شدیم مشکلات آنان را از طریق استیضاح پیگیری کنیم، تأکید کرد: در این استیضاح هیچ شائبه سیاسی وجود ندارد و ما به دنبال حل مشکلات مردم و ایثارگران هستیم.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب استخدامی ایثارگران و فرزندان آنها، گفت:‌ ایثارگران برای استخدام با مشکلات جدی روبرو هستند، چرا فرزندان شهدا هنوز در شرکت‌های تابعه وزارت راه استخدام نشده‌اند؟ چرا شرکت‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی قانون استخدام ایثارگران را عملی نمی‌کند؟

نماینده تهران در مجلس در ادامه سخنانش با اشاره به قانون تخفیف 50 درصدی بلیط هواپیما برای جانبازان، ایثارگران و آزادگان، گفت: طبق قانون جانبازان بالای 25 درصد و آزادگان و ایثارگران در صورت مسافرت‌های داخلی با ارائه کارت ایثارگری یا معرفی‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران از پرداخت 50 درصد هزینه بلیط هواپیما معافند ولی این قانون اجرایی نمی‌شود.

رحماندوست با انتقاد از عدم مناسب‌سازی معابر عمومی برای حرکت ویلچر گفت: آقای وزیر سالی یک روز روی ویلچر بنشینید تا شرایط نامناسب مسیرها را برای جانبازان درک کنید، امروز مقوله مناسب‌سازی معابر برای حرکت ویلچر سال‌هاست نه تنها در کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه، بلکه در کشورهای دست چندم هم حل شده است، اما در ایران هنوز این موضوع با مشکل مواجه است، در ایستگاه‌های راه‌آهن حرکت ویلچر با مشکلات جدی مواجه است.

نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: شرکت هواپیمایی ماهان اعلام کرده ایثارگران و یا جانبازان برای سفر با هواپیماهای این شرکت باید نفری 40 هزار تومان بپردازند تا خدمات ویژه به آنان ارائه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده استیضاح را امضا نکرده بودم، اما به دلیل خلف وعده‌های آقای وزیر، مجبور به امضای این استیضاح شدم، وزیری که مسئله به این کوچکی را نتواند حل کند، توانمند نیست،‌ حقوق مردم و ایثارگران جای گذشت ندارد لذا استیضاح وزیر راه را امضا کردم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس