کد خبر 477702
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام با اشاره به برخی جزئیات جلسه نهایی رأی گیری این کمیسیون برای تهیه گزارش نهایی، گفت: بیانیه ۵ عضو کمیسیون و زیر سوال بردن گزارش تهیه شده، یک اقدام غیراخلاقی بود.

به گزارش مشرق، سیدحسین نقوی حسینی با انتقاد از بیانیه سیاسی صادر شده از طرف ۵ عضو کمیسیون ویژه برجام و زیر سوال بردن گزارش تهیه شده توسط این کمیسیون از سوی این افراد، اظهار داشت: این اقدام یک کار غیراخلاقی بود و چنین اقدامی در روش کار مجلس اصلا مرسوم نبوده است.

وی با بیان اینکه این کار خلاف قاعده کاری مجلس است، ادامه داد: در مجلس ۱۵ کمیسیون تخصصی داریم که همیشه چندین طرح و لایحه در آنها مطرح است که عده ای رأی مثبت و عده ای رأی منفی می دهند، اگر اکثریت رأی دادند، آن طرح یا لایحه تصویب می‌شود و اگر رأی ندادند، رد می شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس تصریح کرد: در کدام کمیسیون تا به حال سابقه داشته است که موضوعی با رأی اکثریت تصویب شود و سپس عده ای بروند بیانیه بدهند!؟ این کار خلاف قواعد کاری مجلس است.

نقوی حسینی اظهار داشت: تعجب من بیشتر از این است که آقایان بروجردی و حقیقت پور که خودشان در همه جلسات بوده اند و درباره همه بندها نظر داده اند و حذف و اضافه و اصلاح کرده اند، چرا این بیانیه را امضا کردند و دنبال چه چیزی بودند؟

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام با اشاره به جلسه شنبه شب کمسیون ویژه برجام برای رای گیری گزارش نهایی گفت: در این جلسه از ۱۵ عضو کمیسیون ۱۰ نفر حضور داشتند که جلسه رسمیت یافت؛ از این ۱۰ نفر نیز تا جایی که من یادم هست ۸ نفر رأی مثبت دادند.

وی خاطرنشان کرد: اقایان بروجردی و حقیقت پور نیز در این جلسه و در هنگام رأی گیری حضور داشتند، اما ۳ نماینده دیگر امضاکننده بیانیه سیاسی، یعنی آقایان منصوری‌آرانی، تاجگردون و پزشکیان حضور نداشتند، اما حضور نداشتن آنها به این دلیل نبود که نخواهند باشند یا اعتراضی داشته باشند، مساله از این قرار بود که جلسه به آخر شب رسیده بود و این آقایان هم چون خسته بودند و خوابشان می‌آمد، رفتند.

نقوی حسینی افزود: در جلسات دیگری هم که حضور نداشتند، نبودنشان به همین دلیل بود نه اینکه قهر کرده باشند؛ من نمی دانم این حرف را چه کسی درآورده است که اینها قهر کرده و اعتراض کرده اند؟ این آقایان هر موقع کار داشتند می رفتند و به کارشان می‌رسیدند.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام خاطرنشان کرد: آقای تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه است؛ ایشان در کمیسیون خودش نشسته بود و در برجام شرکت نمی کرد؛ حالا اسم این را گذاشته اند ترک جلسه! در حالی که بعدا می آمد و در جلسه می نشست.

نقوی حسینی تاکید کرد: کسی که واقعا معترض است، از همان ابتدا استعفا می دهد و می گوید که نمی‌خواهم عضو این کمیسیون باشم، نه اینکه تا آخرین لحظه ها باشد و سپس بگوید اعتراض کرده ام. این چه نوع قهر و اعتراضی است؟.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    من رفتم الان نامه 5 عضو ناراضی از متن برجام رو که اتفاقا جز نمایندگان معتدل و کارامد مجلس هستند رو خوندم و بنظرم حق با معترضین است. چه کسانی متن رو تدوین کردند و دادن به اقای زاکانی؟؟؟ لطفا لینک بیانیه 5 عضو ناراضی رو منتشر کنید.
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    بنظرم در این غصه خدایی حق با اقای بروجردی و دوستانشونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس