کد خبر 476941
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۵

صدراعظم آلمان با تاکید بر لزوم یافتن راه حلی سیاسی با حضور همه طرفین در سوریه گفت در دولت انتقالی حضور «بشار اسد» یک ضرورت است و نمی توان آن را انکار کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی حملات هوایی روسیه علیه مواضع داعش در سوریه ادامه دارد که مقامات اروپایی بر راه حل سیاسی برای حل بحران این کشور تاکید می کنند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هرچند از حملات نظامی روسیه علیه مواضع داعش حمایت کرد ولی به این نکته نیز اشاره کرد که برای حل بحران سوریه نمی توان تنها بر راه حل نظامی تکیه کرد.

وی حل بحران سوریه از طریق مذاکرات سیاسی را خواستار شد و گفت افزایش حملات هوایی در سوریه لازم است ولی این رویکرد به تنهایی کافی نیست و باید همراه با یک راه حل سیاسی دنبال شود.

مرکل ضمن تاکید بر وجود یک راه حل سیاسی با حضور همه احزاب مخالف در سوریه گفت در آینده سیاسی دولت انتقالی سوریه بشار اسد و حضورش یک ضرورت است و نمی توان آن را انکار کرد.

هرچند صدراعظم آلمان از سیاست های بشار اسد در سرکوب مخالفان خود انتقاد کرد ولی گفت برای رسیدن به یک راه  حل سیاسی در سوریه و موفقیت در این مسیر، به شرکت طرفین در این فرآیند سیاسی نیاز داریم.

وی اظهار امیدواری کرد فرآیند سیاسی در سوریه در اولین فرصت ممکن آغاز شود. در همین حال، دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا، روسیه را به تغییر استراتژی در سوریه و پیوستن به ائتلاف غرب و متحدین منطقه ای او علیه گروه دولت اسلامی فراخواند.

کامرون گفت : هدف ما ایجاد منطقه ای با ثبات است و در این راه ما به رهبر دیگری به غیر از بشار اسد در سوریه نیاز داریم. وی حمایت روسیه از بشار اسد را اشتباه توصیف کرد.

از سوی دیگر دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن، اعلام کرده است که بمباران های تازه ای نیمه شب گذشته در رقه، مقر داعش انجام گرفته است اما در حال حاضر مشخص نیست که این حملات توسط هواپیماهای جنگی روسیه، یا توسط هواپیماهای ائتلاف به رهبری آمریکا صورت گرفته است.

به گفته یک مقام عالیرتبه ستاد ارتش روسیه، این کشور تا کنون بیش از ۶۰ حمله هوایی به مواضع تروریست های داعش انجام داده است که از میان آنها ۵۰ مورد با موفقیت کامل به اتمام رسیده است.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس