کد خبر 475990
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶

مرکز آمار وزارت کار اعلام کرد: با آغاز به کار هر تعاونی مستغلات اجاره و همچنین تعاونی‌های کسب و کار بیش از هزار شغل ایجاد می‌شود.

آغاز به‌کار تعاونی‌های جدید کسب وکاربه گزارش مشرق ، مرکز آمار و اطلاعات راهبردی ویژگی های تعاونی های ثبت شده در شهریورماه سال۱۳۹۴ در کل کشور را اعلام کرد.

براساس گزارش اخذ شده از سامانه جامع آمارهای ثبتی تعاون، در شهریور ماه سال ۱۳۹۴، تعداد ۳۲۶ تعاونی و ۲ اتحادیه به منظور انجام فعالیت های مختلف اقتصادی در کل کشور تشکیل و به ثبت رسیده اند.

تعداد اعضای تعاونی ها ۴۸۴۶ نفر و تعداد فرصت شغلی ۵۳۸۹ نفر و سرمایه اولیه حدود ۴۰ میلیارد ریال است. متوسط تعداد اعضاء و فرصت شغلی مربوط به این تعاونی ها به ترتیب ۱۵ و ۱۷ نفر است.

بررسی توزیع جغرافیایی این تعاونی ها حاکی از آن است که بیشترین تعداد تعاونی های ثبت شده مربوط به استان های خراسان رضوی و فارس با تعداد ۵۵ و ۳۰ تعاونی است. در استان قم در این ماه هیچ تعاونی به ثبت نرسیده است.

همچنین بیشترین تعداد تعاونی های ثبت شده به ترتیب در فعالیت های کشاورزی و صنعت با ۹۵ و ۸۷ واحد هستند. تعاونی های ساختمان با ۱۱۷۶، کشاورزی با ۹۴۰ و عمده فروشی و خُرده فروشی با ۷۶۷ نفر دارای بیشترین اعضا هستند.

بیشترین فرصت شغلی مربوط به تعاونی های مستغلات اجاره و فعالیت های کسب و کار، صنعت و کشاورزی با ۱۳۳۱، ۱۳۰۵ و ۱۱۴۹ نفر است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس