عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه وزارت خارجه مدعی است دیدار اوباما و ظریف اتفاقی بوده اما دوره این عوام‌فریبی‌ها گذشته است، گفت: اختلافات بین ایران و آمریکا با یک دست دادن حل نمی‌شود.

به گزارش مشرق، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دست دادن ظریف با اوباما در سازمان ملل، اظهار داشت: وزارت خارجه مدعی است دیدار اوباما و ظریف اتفاقی بوده اما دوره این عوام‌فریبی‌ها گذشته است، رؤسای جمهور تمام دنیا و از جمله اوباما پروتکل‌هایی دارند، مگر می‌شود باور کرد که اوباما اتفاقی از آنجا می‌گذشته و ظریف هم با او دست داده است؟

وی با بیان اینکه در پروتکل‌های دیپلماتیک حتی نوع نشست و برخاست افراد معنا دارد، افزود: آقای ظریف که با کری جلسات متعددی داشته چه نیازی بود که التماس دست دادن با اوباما را داشته باشد؟ آقای ظریف دست دادن با اوباما را اخلاقی می‌داند اما گویا سرگردانی ملت و جان باختن 500 حاجی ایرانی برای وی اهمیتی ندارد که برگرداند؟ حداقل برای معلوم شدن سرنوشت کارمندان خود وزارت خارجه که در منا مفقودند، به کشور باز می‌گشت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: با وجود اینکه وزیر خارجه تأکید می‌کند که این اتفاق به صورت ناگهانی افتاده اما نفس عمل برای ما قابل قبول نیست، چرا که امکان ندارد آقای ظریف که 30 سال سابقه حضور در آمریکا و سازمان ملل داشته، بدون دلیل این برخورد را انجام داده باشد.

آصفری بر همین اساس یادآور شد: آنچه مسلم است مشکلات و اختلافات بین ایران و آمریکاست که با یک دست دادن حل نمی‌شود ضمن اینکه در مورد مذاکره با آمریکایی‌ها هیچ‌کس نه به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشور و نه به وزارت خارجه اجازه مذاکره با آمریکایی‌ها را نداده است و فقط آنها می‌توانند با آمریکا درباره مسئله هسته‌ای مذاکره کنند.

وی همچنین یادآور شد: معتقدیم هر زمان در مقابل آمریکایی‌ها کوتاه آمدیم آنها یک گام جلوتر رفتند بنابراین اگر قرار باشد با آمریکایی‌ها در مورد مسائل غیر هسته‌ای مذاکره کنیم، باید ابتدا آنها پولهایی که جمهوری اسلامی ایران بلوکه کرده‌اند، برگردانند سپس در مورد اقدامی که علیه هواپیمای مسافربری ما انجام دادند و 80 نفر از مردم بی‌گناه کشورمان را به شهادت رساندند و همچنین نسبت به تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران پاسخ دهند بنابراین در این شرایط اقدام آقای ظریف را پسندیده نمی‌دانم.

نماینده اراک در مجلس همچنین با انتقاد نسبت به عملکرد دولت در مورد سیاست خارجی، گفت: متأسفانه بعضی از آقایان در دولت و مجلس معتقدند که حل مشکلات داخلی کشورمان فقط با برقراری ارتباط با آمریکا میسر بوده که این یک اشتباه استراتژیک است چرا که آنها متوجه توانمندی داخلی ایران نیستند.

آصفری در پایان متذکر شد: انتظار داشتیم پس از فاجعه منا که 464 نفر از هم‌وطنانمان جان‌باختند، حداقل رئیس جمهور در نطق در سازمان ملل، شورای امنیت این سازمان را مورد بازخواست قرار می‌داد نه اینکه فقط متأسف شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    "انتظار داشتیم پس از فاجعه منا که 464 نفر از هم‌وطنانمان جان‌باختند، حداقل رئیس جمهور در نطق در سازمان ملل، شورای امنیت این سازمان را مورد بازخواست قرار می‌داد نه اینکه فقط متأسف شود."
  • بینام ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    اصفری شما خودتونو زیاد ناراحت نکنید بایک دست دادن مشگلات حل نمیشه .تازه دست اوباما وکری هردو امریکایی اند چطور دکتر ظریف میتواند با کری دست بدهد و با دیگران نباید دست بدهد .ویا میبایست از شما وبیرانوند اجازه میگرفت . شمارا بخدا از این هیاهو وبهم پریدن دست بردارید وبه فکر ملت باشید با اینکه چیزی هم به پایان دوره تون نمونده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس