کد خبر 473043
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

لزوم تعیین تکلیف افراد بی‌هویت، افزایش امنیت کشور و اعطای تابعیت به واجدین شرایط از جمله محورهای موافقان طرح اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در مجلس بود.

به گزارش مشرق، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه 5 مهر ماه در موافقت با طرح اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و فرزندان شهدای غیرایرانی گفت: این فرزندان در این کشور متولد و بزرگ شده‌اند و بعضا فوت شده و همین جا دفن شده‌اند و یک روز هم کشور متبوع پدر خود را ندیدند و حاضر هم نیستند به آن برگردند.

وی افزود: آیا اینها نباید هویت داشته باشند؟ کدام کشور حاضر می‌شود چند صد هزار مقیم بی‌هویت داشته باشد؟

نماینده مردم طرقبه و چناران تصریح کرد: ما یک سال درباره این طرح جلسات تخصصی برگزار کرده‌ایم.

کمال علیپور خنکداری نماینده مردم قائم‌شهر نیز در موافقت با این طرح گفت: فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی نیاز به سرپناه داشته و نظام وظیفه دارد به آنها کمک کند تا مشکل افراد فاقد شناسنامه حل شود.

همچنین محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی نیز که به عنوان موافق طرح اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و فرزندان شهدای غیرایرانی سخن می‌گفت، تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی امروز امنیت پایدار داشته و اعطای تابعیت به این افراد نه تنها موجب ناامنی نمی‌شود بلکه امنیت نظام را افزایش می‌دهد.

در ادامه محمدعلی اسفنانی به عنوان نماینده کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اینکه این طرح تلخیصی از یک طرح مفصل‌تر است،‌اضافه کرد:‌این طرح در کمیسیون با حضور کارشناسان وزارت خارجه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: طرح اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و فرزندان شهدای غیرایرانی در صدد اعطای تابعیت به اتباع خارجی نیست بلکه می‌خواهد به کسانی که شرایط دریافت تابعیت را دارند، تابعیت اعطا شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    خوشبختانه اکثریت مجلس با تصمیمی هوشمندانه طرح ناپخته این عده را رد کردند.این طرح ها فقط باعث میشود بیگانگانی که مقررات کشور را رعایت نمیکنند شرایطی براشون فراهم بشه که به این قانون شکنی خود ادامه دهند و راهی برای قانون شکنی بقیه انها هم فراهم بشه.یک تهدید بزرگ رفع شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس