تحويل انبوه موشک بالستيک قيام1 به نيروي هوافضاي سپاه با حضور وزير دفاع و فرمانده اين نيرو آغاز شد.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از اداره کل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، در آستانه يوم‌الله سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر با حضور سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و سردار حاجي زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تحويل انبوه موشک قيام توسط سازمان هوافضاي وزارت دفاع به نيروي هوافضاي سپاه پاسداران آغاز شد.

سردار وحيدي در مراسم تحويل‌دهي موشک قيام1 گفت: توليد انبوه موشک قيام، نخستين موشک بدون بالک کشور نشان از خودکفايي جمهوري اسلامي ايران در توليد انواع موشک و رسواگر مدعيان دروغگويي است که اخيراً موضوع همکاري در اين زمينه را با برخي کشورها مطرح کردند.

وزير دفاع تصريح کرد: همانگونه که قبلاً نيز اعلام کرديم، وزارت دفاع با توکل بر خدا، و تکيه بر خودباوري ، خلاقيت و خردمندي نيروي مومن و متخصص خود مرزهاي خوداتکايي و خودکفايي را درنورديد و استقلال توأم با عزت و سربلندي را براي جمهوري اسلامي ايران به ارمغان آورده است.

وي در تشريح ويژگيهاي اين موشک گفت: موشک قيام 1 بشکلي طراحي شده که امکان شناسايي توسط سامانه هاي ضد موشکي دشمن را کاهش مي دهد و حذف بالکها در اين موشک موجب گرديده ضمن دستيابي به سرعت بيشتر در عمليات، زمان آماده‌سازي موشک براي شليک کاهش چشمگير و مکان شليک را متنوع کند.

وحيدي افزود: اين موشک قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بسيار بالا مورد اصابت قرار دهد.

وزير دفاع با تشکر و قدرداني از تلاش مديران، دانشمندان و متخصصان صنايع هوافضاي وزارت دفاع در افزايش قدرت بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران، اين دستاوردهاي بزرگ را حاصل مقاومت، پايداري و جانفشاني رزمندگان و ايثارگران سلحشوري دانست که حماسه‌هاي بزرگي همچون فتح خرمشهر را خلق و دست متجاوزان را از حريم مقدس ميهن اسلامي کوتاه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس