کد خبر 475517
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲

مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را تصویب کرد که دولت آمریکا را موظف می‌کند پیش از هر گونه اقدام در زمینه اجرای رفع تحریم‌ها علیه ایران به کسانی که مطابق ادعاها قربانیان تروریسم خوانده شده‌اند، غرامت پرداخت کند.

به گزارش مشرق مجلس نمایندگان آمریکا امروز، پنجشنبه طرحی را تصویب کرد که خواستار پرداخت غرامت به دسته‌ای از شهروندان آمریکا از محل دارایی‌های مسدود شده ایران در آمریکا است.

 

نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در تازه‌ترین اقدام برای کارشکنی در اجرای «برجام» روز سه‌شنبه طرحی را معرفی کردند که خواستار پرداخت 46 میلیون دلار غرامت به دسته‌ای از شهروندان آمریکا از محل دارایی‌های مسدود شده ایران در آمریکا است.

 

این طرح دولت آمریکا را موظف می‌کند قبل از هر گونه اقدام برای آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران و رفع تحریم‌ها طبق تعهداتش در «برجام»، ابتدا به شهروندانی که مطابق ادعاها، «قربانیان تروریسم ایران» خوانده شده‌اند، غرامت پرداخت کند.

 

کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا این طرح و تمامی دیگر طرح‌های مخل در اجرای «برجام» را وتو خواهد کرد.

 

نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکایی این طرح که «قانون قربانیان تروریسم ایران» نامگذاری شده را پس از شکست تلاشهای قبلی برای رد توافق هسته‌ای در کنگره معرفی کرده‌اند.

 

قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا، روز پنجشنبه با 251 رأی موافق در برابر 173 رأی مخالف این طرح را به تصویب رساندند.

 

«قربانیان تروریسم ایران»، به نوشته رسانه‌های آمریکایی تاکتیک جدید جمهوری‌خواهان برای کارشکنی در اجرای توافق هسته‌ای و یا دست‌کم، تلاش آنها برای کاستن از دارایی‌هایی است که قرار است مطابق توافق هسته‌ای به ایران اختصاص یابند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سحر ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 0
    خدمتی دیگر از دولت تدبیر و امید . الحق که کرامت و عزت را به ایرانیها برگرداندند . تو تاریخ جاودانه ای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس