کد خبر 475478
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸

فرافکنی ترکیه علیه ایران و روسیهسخنگوی ریاست جمهوری ترکیه ایران و روسیه را متهم کرد بیشتر از اینکه دنبال نابودی تروریست‌ها در سوریه باشند مطالبات سیاسی خود را در این کشور دنبال می‌کنند.

به گزارش مشرق،  «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه همزمان با آغاز عملیات روسیه علیه مواضع تروریست‌ها در سوریه (از دیروز چهارشنبه) در اظهاراتی ادعا کرد ایران و روسیه به دنبال تحقق مطالبات سیاسی‌شان در این کشور هستند و خواست مسکو برای این عملی شدن این موضوع بسیار بیشتر از قصد او جهت شکست داعش است.

وی در مقاله‌ای که «دیلی صباح» آن را چاپ کرد، نوشت: تقویت حضور نظامی روسیه در سوریه و حمایت از «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه موج جدیدی از بحث و جدل‌های سیاسی و تحرکات دیپلماتیک را به همراه خواهد داشت.

کالین سپس اسد را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم و ادعا کرد: اسد از ابتدا گروهک‌های افراطی را به جنگ سوریه کشاند تا به جهان اعلام کند برای سوریه در مقابل آنها ایستاده است.

در همین راستا «فریدون سینیرلی اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در سخنانی اعلام کرد «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در آینده این کشور نباید هیچ نقشی داشته باشد.

«داوود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه نیز چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: هرکسی به راه حلی برای سوریه می‌اندیشد باید به سوریه‌ای بدون اسد فکر کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • مسعود ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    به اون موقعی فکر میکنم که ترکیه هم به سرنوشت سوریه دچار شده و ایران و روسیه هم اعلام میکنن هر کسی که به دنبال راه حلی برای ترکیه می اندیشد باید به ترکیه ای بدون اردوغان و داوود اوغلو فکر کند
  • سیفون برای تخلیه اردوغان ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    آهای غوزباشی ! بعد از داعش نوبت شماست
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    واقعا اراجیف میگن. توهم زده تو مغز باند ارودغان ملعون
  • یاسر ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    شیرمادرت حلالت گل گفتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس