کد خبر 474886
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین گفت: گستاخی وزیر کوچک و حقیر امور خارجه عربستان در خصوص یاوه و گزاف گویی علیه ایران و رئیس جمهور ایران را محکوم می‌کنیم.

به گزارش مشرق، کمال‌الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی در نشت علنی امروز چهارشنبه ( 8 مهرماه 94) در نطق میان دستور اظهار داشت: لجاجت حکام مستبد عربستان ناشی از خوی یزیدی، خوی خونریزی و بی لیاقتی آنهاست.

مشروح نطق میان پیرموذن به شرح ذیل است:

با تبریک عید بزرگ غدیر خم بر مسلمانان جهان و ملت بزرگ ایران اسلامی، درست است که علی را قدر پیغمبر شناست، لیکن، نمایندگان محترم ملت، در این هنگام، بسیار ضرورت دارد به سخنان مولا علی که فرموده اند «با توده جماعت باشید، چرا که دست خدا با جماعت است» بها داده و برجام را به فرجام رسانیم، چرا که در دو نظرسنجی علمی، بیش از 86 درصد آحاد ملت بزرگ ایران اسلامی از برجام حمایت کرده و ما نیز، وکلای ملت با تصویب طرح کارساز اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام مراتب را به سرانجام رسانیم.

هر مدیران دوّل، امروز در هزاره سوم خودمحوری و دیوار کشیدن دور کشورها نیست، بلکه با هم دست دادن مدیران دوّل و پل زدن بین ملل است.

شهید قلم دکتر علی شریعتی در خصوص نهضت بزرگ کربلا، اشعار نموده اند:

آنان که رفتند کار حسینی کردند و آنان که ماندند باید کار زینبی کنند و گرنه یزیدی اند.

امروز نیز در خصوص فاجعه تأسف بار منا، که هابیلیان مظلوم زمان توسط قابیلیان یزیدی عصر ما به شهادت رسیدند، بایستی همه مسلمانان و شیعیان، علی زینبی وار عمل نموده و در ماجرای غمبار منا کوتاه نیایند، تلاش عده‌ای (مفتی و اردوغان ترکیه و امثال آنها) برای مبرا نشان  دادن آل جنایت پیشه یزیدی سعود، در این فاجعه تکان دهنده، از خود فاجعه تأسف آور منا شرم آور است، لجاجت حکام مستبد عربستان ناشی از خوی یزیدی و خوی خونریزی و بی لیاقتی آنهاست و گستاخی وزیر کوچک و حقیر امور خارجه عربستان که هم مزدور و عملی صهیونیست است و هم عضوی از دولت مستبد غیر مردمی و خونریز عربستان، در خصوص یاوه و گزاف گویی ایشان بر علیه ایران و رئیس جمهور ایران را محکوم می کنیم و به جد در خصوص انتقال جنازه شهدای منا، این خائنین حجاج نه خادمین حجاج، همکاری نمایند.

تکرار می کنم شرایط فعلی ایران با توجه به مسائل خارجی و داخلی به ویژه پیرامونی مستلزم حرکت به سوی اتحاد ملی و تلاش برای تولید ملی و توافق ایران با جهان است. عصبانیت زمامداران وهابی یزیدی عربستان ناشی از به فرجام رسیدن برجام است.

در آستانه تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه کشور از آنجا که ضرورت توسعه پایدار کشوراز اهمیت و حساسیت فوق العاده برخوردار است ضرورت دارد در هدف گذاری ها و بهره برداری از منابع مشترک نظیر آب، نفت، گاز و ذخایر ایران و کشورهای همجوار، اجرای برنامه هایی که موجب ارزش افزوده منابع خام کشور گردد.

اجرای موثر طرح های آبخیزداری، جنگل کاری و ایجاد تعادل بین دام و مرتع در جهت جلوگیری از حرکت آب و خاک و به هدر رفتن آنها و ایجاد الگوی مناسب برای مصرف آب محدود کشور، ارائه برنامه جامع جهت جایگزینی انرژی ها و منابع تجدید شونده و دیگر منابع انرژی به جای منابع فسیلی، به وجود آوردن شرکت های تولیدی مشترک داخلی و خارجی در کشور به جای نمایندگی های فروش خارجی در جهت حمایت از تولید و ایجاد اشتغال، تضمین خرید و بیمه دام و عموم محصولات کشاورزی نظیر گندم، سیب زمینی، برنج، پشتیبانی و نظارت بر کیفیت صادرات و مساعدت در بازاریابی خارجی محصولات کشاورزی کشور، راه اندازی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در نقاط مرزی و طرح بهنگام جامع گردشگری و طبیعت گردی و توسعه غیر متوازن کشور مدنظر و در اولویت قرار گیرد.

از دولت و قوه قضائیه در برخورد قاطعانه با تخلفات مسئولان شهرستان آستارا در خصوص تخریب جنگل حیران و خطه سبز گیلان و صیانت از جنگل ها ومحیط زیست تشکر می کنم.

ما خرسندیم از اینکه نماینده مردمی هستیم که در اوج نیازها و فشارهای اجتماعی و اقتصادی عزت نفس را فرو نمی گذارند و اندیشه خود و اقتدار ملی را بازیچه نیازهای خود و منافع گروه های خود حق پندار نمی کنند.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس