کد خبر 474864
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

یک قاضی فدرال آمریکایی نقش عربستان به عنوان متهم در شکایت مطرح شده از سوی خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر را رد کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: یک قاضی فدرال آمریکا ضمن رد اتهام دست داشتن عربستان سعودی در حملات 11 سپتامبر، تاکید کرده است که شکایت‌های ارائه شده از سوی خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر، حاوی شواهد کافی در خصوص مشارکت عربستان سعودی در این حملات نبوده است.

تصمیم اتخاذ شده از سوی جورج دانیلز قاضی فدرال آمریکایی یک مانع بزرگ برای تلاش قانونی و حقوقی است که می‌تواند پرداخت میلیاردها دلار خسارت و غرامت را به خانواده‌های 3 هزار قربانی که در حملات 11 سپتامبر جان خود را از دست دادند، تسهیل کند.

جیمز کریندلر وکیل گروهی از شاکیان این پرونده خواستار تجدیدنظر دادگاه در صدور این رای شد و گفت: قاضی پرونده اشتباه کرده است.

جری گلدمن یک وکیل دیگر شاکیان پرونده نیز گفت: آنها مطمئن هستند که دادگاه استیناف عدالت را اجرا خواهد کرد و حقوق خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر به خوبی حفظ خواهد شد.

عربستان سعودی ابتدا در سال 2005 میلادی از طرح اتهام در این پرونده رهایی یافت و علت اصلی این مساله مصونیت کشورهای خارجی از تعقیب و محاکمه بود ولی پس از آن در سال 2013 میلادی یک دادگاه تجدیدنظر فدرال در این تصمیم بازنگری کرد.

وکلای شاکیان پرونده 30 جولای در جلسه دادگاه اعلام کردند که مصاحبه‌ها و اظهارات مقام‌های آمریکایی و مشاوران و همچنین یک عضو سابق القاعده نشان می‌دهد که عربستان سعودی با حملات 11 سپتامبر در ارتباط بوده است.

ولی مایکل کلاگ وکیل عربستان سعودی در این پرونده تاکید کرد: این پرونده بر اساس تصورات پایه گذاری شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    حتما میخوان بگن تقصیر احمدی نژاد بوده!!!!..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس