کد خبر 474734
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد، هنوز بیش از یک‌هزار حادثه دیده از سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و همچنین فاجعه منا در بیمارستان‌های مکه بستری هستند.

به گزارش مشرق، «فیصل الزهرانی»، سخنگوی وزارت بهداشت عربستان تعداد مجروهین حوادث اخیر حج امسال که در بیمارستان‌های مختلف مکه بستری هستند را بیش از 1000 نفر اعلام کرد.

او گفته است که برخی از این افراد مصدومین حادثه سقوط جرثقیل مسجدالحرام در 11 سپتامبر هستند و مابقی از آسیب‌دیدگان فاجعه منا.

به گزارش سعودی گازتا، «زهرانی» درباره تعداد حجاجی که در جریان مناسک حج مورد درمان قرار گرفتند، اظهار کرد: 352 نفر که در جریان فاجعه منا آسیب دیده بودند، به بیمارستا‌ن‌های تخصصی خارج از مکه و مدینه منتقل شده‌اند.

وی افزود: در مجموع 382 هزار و 72 مورد رسیدگی به حجاج ازسوی مراکز درمانی و کلینیک‌ها انجام گرفت و تعداد مراجعه‌کنندگان به بخش اورژانس 405 هزار و 542 نفر بوده که یک هزار و 115 نفرشان به بیماری‌های مختلف مبتلا شده‌اند، 607 نفر آفتاب سوخته شده و 885 تن از گرمازدگی رنج می‌بردند. 10 نفر از زائران که در فاجعه منا آسیب دیده بودند پس از دریافت خدمات درمانی بیمارستان جده را ترک کردند.

این مقام سعودی همچنین اشاره کرد که در این مدت 405 هزار و 542 عمل قلب باز بر روی زائران انجام شده و دو هزار و 213 نفر دیالیز شده‌اند.

او همچنین اعلام کرد که 99 قربانی فاجعه منا روز دوشنبه در قبرستان المعیسم به خاک سپرده شدند و مراسم ختمی برای ایشان در مسجدالحرام برگزار شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس