کد خبر 474082
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۱

اواخر هفته جاری کنگره آمریکا درباره موضوعات مهمی از جمله تصویب بودجه فدرال آمریکا و لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران تصمیم گیری خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از هیل، مهمترین برنامه این هفته کنگره آمریکا کنگره بررسی بودجه دولت فدرال و تحریم های اقتصادی علیه ایران است. 30 سپتامبر مهلت تعیین شده برای تصویب بودجه دولت فدرال برای جلوگیری از تعطیلی دولت است.

بر این اساس کنگره برنامه والدین برنامه ریزی شده مطرح شده توسط دولت را بررسی می کند و در صورت تصویب بودجه دولت فدرال تامین خواهد شد. جمهوری خواهان با تصویب این بودجه مخالفت کرده بودند. این در حالی است که اختلاف دولت و جمهوریخواهان بر سر بودجه، دو سال پیش موجب تعطیلی دولت شد و پرداخت هزینه ها در بیشتر بخش های دولتی را غیرممکن کرد.

موضوع مهم دیگر که در کنگره آمریکا مورد بحث خواهد بود، سرنوشت ریاست کنگره پس از اعلام استعفای غیرمنتظره جان بنیر رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان است. به نظر می‌ رسد قدرت جناح راست حزب جمهوری خواه در پی استعفای جان بینتر، در حال تقویت است.

در حال حاضر زمزمه انتخاب کوین مک کارتی رهبر اکثریت مجلس نمایندگان به عنوان جانشین جان بینر شنیده می‌شود، ولی خود او هنوز صحبتی در این زمینه نکرده است. مجلس نمایندگان اواخر این هفته درباره لغو تحریم های ایران از سوی دولت اوباما رای گیری می کنند. نمایندگان مدعی اند در صورتی که ایران خسارت های تعیین شده از سوی یک دادگاه فدرال درباره قربانیان ناشی از اقدامات تروریستی را پرداخت کند، به نفع لغو تحریم ها رای خواهند داد.

طبق طرحی که توسط «پاتریک میهان» نماینده جمهوری خواه کنگره ارائه شده است، رئیس جمهور باید از این مسئله اطمینان حاصل کند که این خسارت ها پرداخت خواهد شد. پیش از این نمایندگان جمهوری خواه در مجلس سنای آمریکا سعی کردند توافق هسته ای ایران را ملغی کنند ولی با رای اکثریت دموکرات ها مخالفت شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس