کد خبر 474637
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۳

تصویب یک بودجه موقت ۶ هفته ای در مجلس سنای آمریکا دولت فدرال را از تعطیلی نجات داد.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، مجلس سنای آمریکا یک بودجه موقت ۶ هفته ای را به تصویب رساند تا دولت آمریکا از تعطیلی نجات پیدا کند.

پیش از این اعلام شده بود که ۳۰ سپتامبر مهلت تعیین شده برای تصویب بودجه و جلوگیری از تعطیلی احتمالی دولت فدرال است ولی با این بودجه موقت فعلاً خبری از تعطیلی دولت فدرال نخواهد بود.

این در حالی است که جمهوری خواهان در پی انتشار یک ویدیوی مربوط به بافت های جنینی انسان از تصویب بودجه برای طرح موسوم به والدین برنامه ریزی شده خودداری می کنند. در نشست رای گیری نمایندگان مجلس سنای آمریکا بودجه موقتی دولت فدرال این کشور با ۷۷ رای نمایندگان تصویب شد که این بودجه هزینه های دولت را تا ۶ هفته تامین خواهد کرد.

میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا با تغییرات و حذف متمم‌ هایی که دو حزب روی آن اختلاف داشتند، زمینه تصویب این بودجه موقت را فراهم کرد. این اقدام به قانونگذاران فرصت می‌ دهد روی لایحه بودجه سالانه دولت فدرال به توافق برسند.

دو سال پیش به خاطر اختلاف دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در مجلس سنا دولت فدرال به مدت دو هفته تعطیل شد که در تاریخ سیاسی آمریکا سابقه نداشت. بعضی از نمایندگان جمهوری خواه مثل «تد کروز» درصدد مخالفت با بودجه برای تعطیلی دولت هستند.

آنها به توافق هسته ای با ایران انتقاد وارد می کنند و اعتقاد دارند جزئیات این توافق و اسناد بازرسی آژانس انرژی اتمی باید در اختیار نمایندگان قرار گیرد. با این حال آمانو رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته است اسناد مربوط به بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران کاملاً محرمانه است و در اختیار هیچ کشوری قرار داده نمی شود. 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس