کد خبر 474793
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳

تیم ملی تکواندوی کشورمان با 8 هوگوپوش برای حضور در مسابقات گرندپری راهی منچستر می‌شود.

به گزارش مشرق، فدراسیون جهانی تکواندو از 10 هوگوپوش ایرانی برای شرکت در مسابقات گرندپری منچستر دعوت کرده است که تیم ملی تکواندوی کشورمان با 8 تکواندوکار در این مرحله به مصاف رقبایش خواهد رفت.

مرحله سوم مسابقات گرندپری در سال 2015، از روز جمعه (24 مهرماه) به مدت سه روز به میزبانی شهر "منچستر" انگلیس برگزار می شود و فدراسیون جهانی تکواندو از فرزان عاشورزاده، بهنام اسبقی، ابوالفضل یعقوبی، مهدی خدابخشی، مسعود حجی‌زواره، امید عمیدی و سجاد مردانی در گروه مردان و از کیمیا علیزاده، شکرانه ایزدی و اکرم خدابنده در گروه زنان برای شرکت در این رقابتها دعوت کرده است.

با اعلام بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندوی کشورمان، تیم ملی مردان ایران در این رقابت‌ها با 6 هوگوپوش به مصاف حریفانش خواهد رفت و مسعود حجی زواره به دلیل فشردگی مسابقات این چند وقت اخیر، برطرف شدن آسیب دیدگی‌های کهنه و حضوری موثر در فینال مسابقات گرندپری مکزیک؛ در "منچستر" برروی شیاپ چانگ نمی‌رود.

همچنین باتوجه به اینکه تنها 31 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیک و یک تکواندوکار از کشور میزبان مجاز به حضور در این رقابت‌ها هستند و دعوت از تکواندوکاران در این دوره از مسابقات با رنکینگ‌ماه سپتامبر صورت گرفته است. آرمین هادی‌پور که در این ماه در جایگاه 38 رنکینگ المپیکی قرار دارد باید منتظر انصراف 7 بازیکن از این گرندپری منچسـتر باشد تا بتواند جواز حضور در این رقابت‌ها را بدست آورد.

هر کشور تنها می‌تواند دو بازیکن را در هر وزن در اختیار داشته باشد.

*اسامی نفرات اعزامی تا به این لحظه به شرح زیر است:

وزن 58- کیلوگرم (وزن اول المپیکی): فرزان عاشورزاده

وزن 68- کیلوگرم (وزن دوم المپیکی): بهنام اسبقی و ابوالفضل یعقوبی

وزن 80- کیلوگرم (وزن سوم المپیکی): مهدی خدابخشی

وزن 80+ کیلوگرم (وزن چهارم المپیکی): امید عمیدی و سجاد مردانی

هدایت تیم مردان کشورمان برعهده بیژن مقانلو (سرمربی) و مهدی بی باک و مهرداد یوسفی (مربی) است.

اما در گروه بانوان، با اعلام سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان ایران، کیمیا علیزاده در وزن 57- کیلوگرم و شکرانه ایزدی در وزن 67- کیلوگرم در این رقابت‌ها برروی شیاپ چانگ خواهند رفت، اما اکرم خدابنده که در گرندپری ترکیه با مصدومیت مواجه شد در این دوره از مسابقات حضور نخواهد داشت.

مینو مداح هدایت تیم ملی بانوان کشورمان را برعهده دارد.

تیم ملی کشورمان در مرحله اول این رقابت‌ها و در مسکو، با 4 تکواندوکار در بخش مردان و 3 تکواندوکار در بخش بانوان به مصاف رقبایش رفت که ماحصل آن کسب دو مدال طلا (فرزان عاشورزاده و کیمیا علیزاده) و یک مدال برنز (ابوالفضل یعقوبی) بود.

در مرحله دوم این رقابت‌ها نیز؛ هوگوپوشان در گروه مردان با 7 ورزشکار و در گروه بانوان با 2 ورزشکار در شیاپ چانگ ترکیه حاضر شدند که توانستند یک مدال طلا (مهدی خدابخشی)، یک مدال نقره (سجاد مردانی) و دو مدال برنز (ابوالفضل یعقوبی و مسعود حجی زواره) را بدست آورند.

مسابقات مقدماتی گرندپری G4 است و به دارندگان مدال طلا 40 امتیاز، نقره 24 امتیاز و برنز 14.4 امتیاز در راستای افزایش امتیازات رنکینگ المپیک، برای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

منبع: فدارسیون تکواندو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس