کد خبر 47465
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۸

اصلاحيه دستورالعمل انتشار "آگهي نامه ها" تدوين و براي تصويب در دستور کار کميته مرکزي سازمانهاي تبليغاتي کشور قرار مي گيرد.<BR>

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومي معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع رساني، اصلاحيه اين دستورالعمل در راستاي ساماندهي آگهي نامه ها و با هدف ايجاد توازن ميان فعاليت هاي تبليغاتي مطبوعات و کانون هاي تبليغاتي تدوين شده است.

بر اساس پيش نويس اين اصلاحيه تعريف آگهي نامه بازنگري شده و ابهامات و تعارضات موجود در خصوص مرزبندي ميان آگهي نامه ها و نشريات برطرف گرديده است تا مانع شباهت يافتن آگهي نامه ها به نشريات شود. بر اساس اصلاحيه اين دستورالعمل، چاپ هر گونه آگهي نامه در قطع و اندازه نشريات ممنوع خواهد بود و براي آگهي نامه اندازه هاي مشخص و جديدي که متمايز از قطع هاي متعارف نشريات است تعريف و پيش بيني شده است.

در اين پيش نويس همچنين درج نام کانون تبليغاتي در بالاترين قسمت صفحه اول آگهي نامه، به طوري که حداقل نيمي از عرض آگهي نامه را شامل شود و درج عبارت«آگهي نامه» به طور واضح در کنار آن پيش بيني شده است.

در صورت تصويب اين دستورالعمل، انتشار "گزارش آگهي" در آگهي نامه ها تنها با قيد عبارت «گزارش آگهي» و در صورتي مجاز خواهد بود که در هر مجلد مجموعاً از 30 درصد حجم آگهي نامه بيشتر نباشد.

در پيش نويس اين دستورالعمل، علاوه بر ممنوعيت چاپ هر گونه مطلب تحريري اعم از خبر،مصاحبه، گزارش و يادداشت در آگهي نامه ها، درج پيام هاي عام المنفعه فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي مشروط بر اين که حجم هر پيام از 30 کلمه و حجم مجموع پيامها در هر مجلد از 300 کلمه تجاوز نکند، بلامانع دانسته شده است.

بنابراين گزارش به دنبال تصويب آيين نامه اجرايي قانون مطبوعات در سال 81 و با توجه به تعارضات دستورالعمل در حال اجرا با آيين نامه مذکور، اصلاح و تنظيم ضوابط جديد براي پرهيز از تعارض مقررات ضرورت داشته است.

بر اين اساس، در صورت تصويب اصلاحيه پيشنهادي، ضوابط جديد جايگزين ضوابط قبلي کميته مرکزي سازمانهاي تبليغاتي کشور که در سال1382 به تصويب رسيده بود، خواهد شد. گفتني است کميتة مرکزي سازمانهاي تبليغاتي کشور طي روزهاي آينده به رياست معاونت مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تشکيل مي شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس