کد خبر 473876
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳

رییس سازمان بهزیستی از آمادگی این سازمان جهت ارایه خدمات رایگان روانشناسی و توانبخشی به بازماندگان فاجعه منا خبر داد.

 به گزارش مشرق، انوشیروان محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی، افزود: این خدمات در دو هزار و 400 مرکز طرف قرارداد سازمان بهزیستی به بازماندگان فاجعه منا ارایه خواهد شد.

وی اظهارداشت: بهزیستی به افراد و خانواده های آسیب دیدگان حادثه مکه که از سوی حج و زیارت معرفی می شوند، خدمات مشاوره و توانبخشی ارایه می دهد؛ ضمن اینکه بازماندگان، خودشان نیز می توانند به مراکز مشاوره بهزیستی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر سازمان حج و زیارت، ستادهای تشکیل شده برای فاجعه منا در استان ها در این زمینه کمک کنند که نماینده سازمان بهزیستی در آن ستاد ها حضور دارد؛ انجام این وظیفه به ادارات کل بهزیستی تمام استان ها ابلاغ شده است و در تهران این خدمات از سوی معاونت اجتماعی و اداره کل بهداشت روانی بهزیستی انجام می شود.

رییس سازمان بهزیستی گفت: تیم متخصص سلامت متشکل از روانپزشک، روانشناس و متخصص علوم اجتماعی در مراکز یادشده خدماتشان را به بازماندگان فاجعه منا ارایه می کنند.

فاجعه منا پنجشنبه هفته گذشته همزمان با روز عید قربان و هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات بر اثر سوءمدیریت و بی کفایتی مسوولان سعودی رخ داد.

169 زائر ایرانی در این فاجعه کشته و 46 تن مجروح شدند و 298 تن نیز همچنان مفقود هستند.

در این حادثه دلخراش در مجموع نزدیک به دو هزار زائر جان خود را از دست دادند و به تایید منابع خبری بیش از این تعداد نیز مجروح شده اند.امسال 64 هزار زائر ایرانی حج راهی عربستان شدند.
بازگشت حجاج ایرانی به کشور تا 25 مهر ماه ادامه دارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    0 0
    اگر بازماندگان آنها دیه خود را از آل سعود بگیرند نیازی به کمک شما ندارند هر کسی برای اینکه بگوید ما را هم ببینید الکی از خودش خبر در می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس