کد خبر 473676
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

بعد از تصمیم برای انجام بررسی‌هایی درباره وضعیت سپ بلاتر، کمیته‌ اخلاق فیفا نیز به بررسی پرونده سپ بلاتر و میشل پلاتینی پرداخت.

به‌ گزارش مشرق، Inside the games نوشت: وضعیت بلاتر در حال‌ حاضر از سوی دادگاه عالی سوئیس در حال بررسی است. او متهم به انجام فعالیت‌های مجرمانه و سوء مدیریت است.

بلاتر متهم است در سال 2011 حدود دو میلیون فرانک به پلاتینی، رییس یوفا پرداخت کرده است. پلاتینی در موفقیت بلاتر در انتخابات نقش داشته است. پلاتینی انجام هر اقدام خلاف قانونی را تکذیب کرده است. گفته شده پول پرداخت شده از سوی بلاتر مربوط به کارهای انجام شده در سال 2002 است. هنوز هیچ توجیهی برای 9 سال تاخیر در پرداخت پول وجود ندارد.

بلاتر همچنین متهم شده در سال 2005، قراردادی را با انجمن فو‌تبا‌ل کارائیب امضا کرده است که جک وارنر نیز در آن نقش داشته است. گفته می‌شود این قرارداد به نفع فیفا نبوده است. البته بلاتر نیز انجام هر عمل خلاف قانونی را رد کرده است.

قرار شده پلاتینی و بلاتر هر دو از سوی کمیته‌ اخلاق مورد بازجویی قرار بگیرند. بلاتر در ماه ژوئن اعلام کرد از ریاست فیفا کناره‌گیری می‌کند. در این میان، تعدادی از مسئولان فیفا از سوی مقامات قانونی سوئیس دستگیر شدند.

مقامات قانونی سوئیس در یک پرونده جداگانه بررسی میزبانی جا‌م جها‌نی روسیه و قطر در سال‌های 2018 و 2022 را نیز آغاز کرده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس