کد خبر 473622
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

پله سفید فعالیت خود برای شرکت در انتخابات ریاست فیفا را به صورت رسمی شروع کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع رسانی EFE نوشت: انتخابات رسایت فیفا در ماه فوریه 2016 برگزار خواهد شد تا جانشین سپ بلاتر سوئیسی انتخاب شود.

زیکو، ستاره سابق تیم ملی فوتبال برزیل یکی از کسانی است که خود را شایسته نشستن به کرسی ریاست فیفا می‌داند. او فعالیت انتخاباتی خود را در ورزشگاه ماراکانا برزیل به صورت رسمی آغاز کرد و گفت: نامزدی خود را اعلام می‌کنم و دوست دارم در فیفا فعالیت کنم. به این نتیجه رسیدم که می‌توانم فیفا را اداره کنم و به همین خاطر هم نامزد ریاست فیفا شدم.

یکی از شرط‌های که فیفا برای شرکت در انتخابات قرار داده، این است که باید نامزد مورد نظر از حمایت پنج فدراسیون برخوردار باشد. این درحالی است که تا الان فقط فدراسیون فوتبال برزیل حمایت خود را از زیکو اعلام کرده است.

پله سفید به انتقاد از این شرط فیفا پرداخت و گفت: چنین پیش‌شرطی غیر معقول است. 25 سال به عنوان بازیکن و مربی در قاره‌های مختلف کار کردم اما الان از من می‌خواهند برای شرکت در انتخابات باید حمایت همه را بگیرم.

میشل پلاتینی، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا تا چند روز پیش جدی‌ترین گزینه برای جانشینی بلاتر بود اما اتهام اخیر او به رشوه گرفتن از سپ بلاتر، معادلات را به هم ریخت و همه چیز را به سود شاهزاده بن‌حسین تغییر داده است. این شاهزاده اردنی، نفوذ بسیار زیادی در بین کشورهای اروپایی و آسیایی دارد و احتمال انتخاب او به عنوان جانشین بلاتر، بسیار زیاد است. به ویژه اینکه او در مرحله قبل رای زیادی را به دست آورد اما بعید به نظر می‌رسد که نامزدهایی مانند زیکو، شانسی برای پیروزی در انتخابات فیفا داشته باشند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس