کد خبر 473675
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

وزیر خارجه هند اعلام کرد تعداد زائران این کشور که در فاجعه منا جان خود را از دست داده اند به 35 نفر رسیده است .

به گزارش مشرق، «سوشما سواراج » روز دوشنبه درگفت وگو با رسانه ها اظهار کرد:کشته شدگان از روی عکس های ارائه شده از سوی دولت عربستان شناسایی شده اند.
وی با بیان اینکه احتمال افزایش تعداد قربانیان فاجعه منا وجود دارد افزود:تعداد هندی های زخمی شده در این فاجعه نیز به 13 تن رسیده است .
کمیته حج هند روز گذشته تعداد قربانیان این فاجعه را 29 نفر اعلام کرده بود.
روزنامه اردو زبان «سهارا» چاپ دهلی نو نوشت از ابتدای مراسم حج امسال تاکنون 103 زائر هندی براثر حادثه یا بیماری در عربستان جان باخته اند.
حدود 140 هزار هندی امسال برای شرکت در مراسم حج تمتع عازم سرزمین وحی شده اند.
وزارت امور خارجه هند، خط تلفن ویژه ای برای ارائه آخرین اطلاعات وضعیت زائران این کشور راه اندازی کرده است.
«نارندرا مودی» نخست وزیر هند که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد با صدور پیامی با ابراز تاسف از فاجعه منا با خانواده های جان باختگان ابراز همدردی کرد.
در فاجعه ای که روز پنجشنبه در اثر ازدحام جمعیت در مراسم رمی جمرات در منا رخ داد تاکنون حدود 2هزار نفر از حجاج کشته و همین تعداد مجروح و شماری نیز مفقود شده اند.
این حادثه یکی از مرگبارترین فجایع در مراسم حج از سال 1990 است که در آن یکهزار و 426 زائر خانه خدا بر اثر مسدود شدن تونلی در نزدیکی مکه جان باختند.
هفته گذشته وقوع آتش سوزی در طبقه 11 هتل محل اسکان حجاج در مکه، سبب خروج یک هزار و 500 نفر از زائران از هتل شد. در این حادثه چهار نفر از اتباع یمن زخمی شدند.
دولت عربستان به دلیل قصور در مدیریت مراسم حج امسال و کوتاهی در تامین امنیت و آسایش حجاج، از سوی کشورها و دولت های مختلف مورد انتقاد قرار گرفته است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس