کد خبر 473624
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه برگزار شد، هشت کمیته برای پیگیری حادثه دلخراش منا و تعداد جان‌باختگان، مفقودان و مجروحان این حادثه تشکیل شد.

به گزارش مشرق،  نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به منظور آخرین رایزنی‌ها و هماهنگی‌ها در رابطه با رسیدگی به وضعیت مفقودان، مجروحان و جان‌باختگان حادثه منا روز یکشنبه با حضورحجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، سرپرست حجاج ایرانی در مکه برگزار شد.

در این جلسه که رئیس سازمان حج وزیارت نیز شرکت داشت، مدیران و مسئولان حوزه‌های مختلف از اقدامات صورت گرفته درحوزه کاری خود برای پیگیری حادثه غم‌بار رمی جمرات گزارش دادند.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در این جلسه با اشاره به ابعاد دو حادثه دلخراش مسجدالحرام و منا تاکید کرد: باید با حفظ صفا، صمیمیت و همدلی و کمک به یکدیگر، این مرحله دشوار و بحرانی را پشت سر بگذاریم و عملیات حج را به پایان ببریم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته، لزوم برنامه‌ریزی و مدیریت در موضوع رسیدگی به وضعیت مفقودان، آسیب‌دیدگان و جان‌باختگان حادثه منی را یادآور شد و توصیه کرد گروه‌های مختلف پیگیری بر تلاش خود برای روشن شدن وضعیت مفقودان بیفزایند و پیکر جان‌باختگان در نزدیک‌ترین زمان ممکن به همراه خانواده‌های داغدار و آسیب‌دیده به ایران منتقل شود.

سرپرست حجاج ایرانی با مهم خواندن اطلاع‌رسانی دقیق و غیر شتابزده و حفظ آرامش در کاروان‌های زائران خاطرنشان کرد، ضروری است پیش‌بینی‌های لازم برای زائران مدینه بعد و همچنین بازگشت کاروان‌ها به ایران صورت گیرد.

وی با عظیم و غم‌بار خواندن فاجعه منا، حاضران را به صبر و پایداری و یاری رساندن به یکدیگر فراخواند و گفت: روزهای سختی را پیش رو داریم که کار مضاعف را می‌طلبد.

در این جلسه هشت کمیته برای پیگیری حادثه دلخراش منا و تعداد جان‌باختگان، مفقودان و مجروحان این حادثه تشکیل شد.

در این جلسه سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز تاکید کرد: تلاش داریم تا پیکرهای جان‌باختگان حادثه منا و مسجدالحرام با شروع پروازهای بازگشت حجاج به ایران منتقل شوند.

منبع:حج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس