سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی در پاسخ به منتقدانی که توانایی او را برای محقق کردن رؤیای قهرمانی تیمش در لیگ قهرمانان اروپا را زیر سؤال برده‌اند، به رکورد سرمربی اسطوره شیاطین سرخ اشاره داشت.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال منچسترسیتی روز گذشته (شنبه) در خانه تاتنهام با قبول شکست سنگین 4 بر یک تحقیر شد. این باخت سنگین که دومین باخت آبی‌های شهر منچستر در هفت هفته سپری شده از فصل جدید لیگ برتر بود، باعث سقوط‌شان به رده دوم جدول شد.

همچنین این باخت در هفته‌ای رقم خورد که شاگردان مانوئل پیگرینی باید خود را برای سفر به خانه بورسیا مونشن‌گلادباخ در دور دوم بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا آماده کنند. این موضوع بهانه‌ای شده است که منتقدان پیگرینی بیش از پیش توانایی او را برای محقق کردن رؤیایی من‌سیتی جهت فتح لیگ قهرمانان اروپا، زیر سؤال ببرند.

پیگرینی اما برای دفاع از خودش به آماری که سرالکس فرگوسن، سرمربی اسطوره‌ای شیاطین سرخ در لیگ قهرمانان اروپا به ثبت رساند اشاره داشت، آماری که به عقیده او چندان فوق‌العاده نبوده‌اند.

پیگرینی گفت: داشتن سوابق خوب یک نکته مثبت است، اما چون در گذشته تیم موفقی بوده‌اید دلیل نمی‌شود که اکنون هم موفق باشید. به نظر من چیزی که اهمیت دارد، آینده است، نه گذشته و من اطمینان دارم که منچسترسیتی در آینده فاتح لیگ قهرمانان خواهد شد، چون تمام اعضای باشگاه دارند کارشان را خوب انجام می‌دهند. منچستریونایتد در تمام دوران مربیگری سرالکس فرگوسن، آن زمانی که او بهترین مربی تاریخ باشگاه بود، طی 27 سال تنها دو بار لیگ قهرمانان را برد. حتی بارسلونا هم مجبور شد 30 سال منتظر بماند. رئال مادرید هم در ابتدا جام‌های اروپایی فراوانی کسب کرد و پس از آن مجبور شد 28 یا 29 سال صبر کند تا دوباره قهرمان شود.

سرمربی آبی‌پوشان شهر منچستر افزود: هدف ما تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ در رقابت‌های اروپایی است، اما این هدف را به قیمت از دست دادن شانس قهرمانی در لیگ برتر نمی‌خواهیم. در لیگ قهرمانان کافی است که یک بازی ضعیف ارائه کنید تا از گردونه رقابت‌ها کنار بروید اما در لیگ برتر باید یک سال تمام کار کنید تا موفق شوید. قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برای ما باید یک هدف ما باشد، نه یک دغدغه.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس