کد خبر 473047
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

رسمیت بخشیدن به حضور اتباع خارجی در کشور تبعات منفی امنیتی و افزایش ازدواج‌های غیرقانونی عمده دلایل مخالفان طرح فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی و فرزندان شهدای غیرایرانی است.

به گزارش مشرق، قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه 5 مهر ماه مجلس در مخالفت با کلیات طرح دوفوریتی اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی و فرزندان شهدای غیرایرانی گفت: این گونه طرح‌ها خود می‌تواند مشوقی برای تداوم این گونه ازدواج‌ها در نقاط مرزی کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه تصویب این طرح به حضور اتباع خارجی در کشور و ماندگار شدن آنها رسمیت خواهد بخشید، اظهار داشت: در سایر موارد اجتماعی هم این گونه قانونگذاری‌ها را از سر دلسوزی انجام می‌دهیم مانند بخشودگی غیبت سربازان و اعطای مجوز به ساخت‌وسازها در حاشیه شهرها پس از چند سال.

جعفری گفت: این طرح باید آسیب‌شناسی شود که چرا اساساً چند صد هزار نفر این گونه روی دست ما مانده‌اند و آیا اعطای تابعیت به این روش پایان‌پذیر است یا نه.

بر اساس این گزارش، محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبوتراهنگ در مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف بعدی طرح اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی را مهم و مرتبط با مسائل امنیت ملی و سیاسی و اجتماعی کشور خواند و با هشدار نسبت به نگاه احساسی به این موضوع، گفت: این طرح درصدد مشروعیت‌ بخشیدن به ازدواج‌های قاچاقی در مرزها است.

وی با اشاره به اینکه افرادی که قرار است در این طرح به آنها تابعیت اعطا شود مشخص نیست که اساساً‌ تعلق خاطری به ایران دارند یا نه تصریح کرد: مشکلات این طرح پس از اجرا آشکار خواهد شد.

پورمختار با این پرسش که مگر چند تن از فرزندان شهدا فاقد تابعیت هستند که قرار است بدین خاطر به همه فرزندان مردان غیرایرانی تابعیت اعطا شود، گفت: این قانون برای کشور خطرناک است و وقتی ما قانون 976 مدنی را در این باره داریم چرا همه دستگاه‌های اجرایی را درگیر این موضوع بکنیم.

گزارش خبرنگار فارس حاکی است حسین‌علی امیری سخنگوی وزارت کشور به عنوان نماینده دولت نیز در سخنانی اظهار داشت: دولت به تدریج و در چارچوب قوانین فعلی در حال حل مشکلات فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی است و نیازی به طرح دوفوریتی در این باره نیست.

وی تصویب این طرح را موجب ایجاد مشکلات بسیار برای دولت برشمرد و با اشاره به ظرفیت بالای مهاجرفرستی همسایگان به علت وضعیت منطقه خاطرنشان کرد: این طرح موجب افزایش مهاجرت و ازدواج‌های غیرقانونی در کشور می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس