گزارش پایگاه خبری فاکسترات آلفا تاکید می کند، آنچه بسیار تعجب انگیز بود، آنکه هواپیماهای سوخت رسان اسرائیلی درحالی اقدام به سوخت رسانی به جنگنده های اردنی کردند که یک هواپیمای سوخت رسان اردنی نیز در حوالی حضور داشت.

دست همکاری اردن و رژیم صهیونیستی بر فراز آسمان‌!
گروه بین‌الملل مشرق - یک پایگاه آمریکایی چندی پیش افشا کرد که هواپیماهای سوخت رسان رژیم صهیونیستی اقدام به رساندن سوخت به جنگنده های اردنی کردند که درحال پرواز برفراز اقیانوس اطلس بودند، در حالی که این جنگنده های اردنی قصد داشتند، در تمرین های نظامی مشترک با نیروی هوایی آمریکا شرکت کنند.

به نوشته این پایگاه خبری آمریکایی این اقدام هواپیماهای سوخت رسان رژیم صهیونیستی و جنگنده های اردنی را «گامی جدید» در روند همکاری و بسترسازی امان – تل آویو در حوزه نظامی و امنیتی دانستند.

پایگاه خبری آمریکایی «فاکسترات آلفا» در گزارشی در این خصوص نوشت: 5 جنگنده اف 16 وابسته به نیروی هوایی ارتش اردن در کنار هواپیماهای کی سی 707 سوخت رسان رژیم صهیونیستی درحالی مشاهده شدند که مقصد آنها پایگاه هوایی «لاگس فیلد» بود، پایگاهی که به عنوان پایگاه ترانزیت هواپیماهای جنگی در غرب اقیانوس اطلس قرار دارد.

به نوشته این پایگاه آمریکایی مقصد این جنگنده های اردنی و هواپیماهای سوخت رسان رژیم صهیونیستی پس از پایگاه هوایی لاگس فیلد در اقیانوس اطلس، پایگاه نیروی هوایی ارتش آمریکا در ایالت نوادا به نام «نیلس» بود تا در رزمایش نظامی «Red Flag» شرکت کنند.

این رزمایش مشترک قرار بود، طی روزهای ١٧ تا ٢٤ ماه آگوست سال جاری میلادی با همکاری نیروی هوایی آمریکا و تعدادی از کشورهای هم پیمان آن از جمله اردن برگزار شود.

گزارش پایگاه خبری فاکسترات آلفا تاکید می کند، آنچه بسیار تعجب انگیز بود، آنکه هواپیماهای سوخت رسان اسرائیلی درحالی اقدام به سوخت رسانی به جنگنده های اردنی کردند که یک هواپیمای سوخت رسان اردنی نیز در حوالی حضور داشت.

فاکسترات آلفا بر این باور است که این «صحنه ای نادر» از پرواز جنگنده های اردنی در کنار هواپیماهای اسرائیلی و سوخت گیری از آنهاست و باید آن را مرحله ای جدید از همکاری نظامی و امنیتی بین اردن و اسرائیل به شمار آورد.

دست همکاری اردن و رژیم صهیونیستی بر فراز آسمان‌!

ماه ژوئیه گذشته نیز خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام مسئول آمریکایی اعلام کرد که تل آویو بالگردهای جنگی «کبری» ساخت آمریکا به اردن فروخته است تا به این کشور در مقابله با تهدیدهای گروه های تروریستی مسلح برسر مرزهای مشترک این کشور با سوریه و عراق کمک کرده باشد.

این مقام آمریکایی که از قرارداد فروش فیمابین اطلاع دارد، در این خصوص توضیح داد که واشنگتن با تسلیم این بالگردها جهت دفاع از مرزهای اردن در قبال حملات و تهدیدات احتمالی گروه های تروریستی مسلح فعال در سوریه و عراق موافقت کرده است.
وی که به دلایل امنیتی خواستار عدم افشای هویت خود شد، درباره تعداد این بالگردها تصریح کرد که تعداد آنها 16 فروند است.

در میان کشورهای عربی منطقه پس از مصر، این کشور اردن بود که در سال 1994 میلادی با رژیم صهیونیستی توافقنامه صلح امضا کرد
تا به موجب آن رژیم صهیونیستی متعهد شود، در صورت مواجه شدن اردن با هرگونه تهدید خارجی که در این برهه زمانی خطر گروه تروریستی تکفیری «داعش» و دیگر گروه های تروریستی مسلح فعال در منطقه خاورمیانه را شامل می شود، از اردن دفاع و به این کشور کمک نظامی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس