قاسم زارع گفت: در میان سوژه‌هایی که در سینمای دفاع مقدس وجود دارد، جای خالی اثری در مورد آزادسازی خرمشهر احساس می‌شود. وی همچنین بازی در فیلم «آژانس شیشه‌ای» را بر دیگر آثار خود در سینمای دفاع مقدس ترجیح می‌دهد.

به گزارش مشرق، قاسم زارع بازیگر سینما و تلویزیون  در ارتباط با موضوعاتی که جای خالی آن‌ها در سینمای دفاع مقدس وجود دارد، اظهار کرد: در طول سال‌هایی که در حوزه سینمای دفاع مقدس فعالیت می‌کنم، موضوع آزادسازی خرمشهر یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های من بوده است.

وی افزود: همواره نسبت به این موضوع ناراحت بودم که چرا با گذشت این همه سال هنوز کسی به سراغ ساخت فیلمی با سوژه آزادسازی خرمشهر نرفته است. هرچند که می‌دانم ورود به چنین حوزه‌ای سخت است ولی احساس می‌کنم جای خالی این سوژه در میان آثار ساخته شده در حوزه دفاع مقدس خالی است.

زارع با اشاره به اینکه در شرایط فعلی و در دوران بعد از جنگ باید به موضوعات پیرامونی جنگ نیز توجه شود، گفت: دوران دفاع مقدس، زمانی بود که باید بیشتر در ارتباط با دفاع مقدس صحبت می‌کردیم ولی به نظرم این روزها باید بیش از پیش نسبت به سرنوشت کسانی که در جنگ حضور داشتند، بپردازیم.

وی اضافه کرد: توجه به خانواده شهدا و مسائل و مشکلاتی که بعد از روزهای جنگ برای آن‌ها پدید آمده است یکی دیگر از موضوعاتی است که می‌توان در این سال‌ها به آن پرداخت.

بازیگر سه‌گانه «اخراجی‌ها» در مورد ماندگارترین نقش خود در حوزه سینمای دفاع مقدس بیان کرد: با وجود آن که در بسیاری از آثار سینمای دفاع مقدس حضور داشتم ولی هنوز «آژانس شیشه‌ای» را بر دیگر آثاری که در آن حضور داشتم، ترجیح می‌دهم.

زارع تصریح کرد: به نظرم با وجود اینکه این فیلم به طور مستقیم به جبهه نپرداخته بود ولی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و با گذشت این همه سال از ساخت آن هنوز هم مورد توجه مردم است که من آن را یادگاری بزرگی در سینمای دفاع مقدس می‌دانم.

بازیگر فیلم سینمایی «بوی پیراهن یوسف» در ارتباط با مشکل اصلی سینمای دفاع مقدس نیز اظهار کرد: عدم وجود نهادی مستقل و قدرتمند که بتواند به تولید اثر در این حوزه بپردازد، اصلی‌ترین مشکل حوزه سینمای دفاع مقدس است.

وی اضافه کرد: البته انجمن‌های مختلفی همچون انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در این حوزه فعالیت‌هایی داشته‌اند که همه آن‌ها مورد تقدیر است ولی احساس می‌کنم برای حضور جدی‌تر در این عرصه باید تمامی نهادها و سازمان‌ها، زیر نظر نهادی قوی به تولید اثر در عرصه دفاع مقدس کمک کنند.

زارع همچنین در توضیح آخرین فعالیت‌های سینمایی خود گفت: چندی پیش در فیلم سینمایی «چهار اصفهانی در بغداد» به کارگردانی سیدمحمدرضا ممتاز و تهیه کنندگی داریوش بابائیان حضور داشتم که موضوعی طنز دارد و هنوز زمان اکران آن مشخص نیست.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس