کد خبر 472535
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

رییس مرکز ملی فضایی ایران گفت:این مرکز براساس دستور رییس جمهوری و تحت نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یک واحد مستقل عمل می کند.

به گزارش مشرق، دکتر منوچهر منطقی افزود: این مرکز برای یکپارچه سازی، سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت در حوزه فضایی و با استفاده از ظرفیت های قانونی مراکز عالی تحقیقاتی و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز به صورت مستقل عمل می کند، بیان کرد: پژوهشگاه فضایی ایران تحت نظارت وزارت ارتباطات و فناوری و پژوهشگاه هوا فضا نیز تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می کند.

منطقی بیان کرد:مرکز ملی فضایی نیز زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عمل می کند بنابراین هر یک از این مراکز از نظر دستگاهی، یک حیطه نظارتی و کارکردی خاص خود را دارند اما به لحاظ عملکردی چون درسطح ملی باید در یک جا و یک عملکرد داشته باشند انشاء الله یکپارچه عمل می کنند.

منطقی در خصوص نحوه یکپارچه عمل کردن این سه مرکز به صورت یکپارچه توضیحی نداد و آن را به بعد موکول کرد.

درآذرماه 1393 دستور راه اندازی مرکز ملی فضایی از سوی رییس جمهوری خطاب به معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری صادر شد ودکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در اسفندماه سال گذشته طی حکمی دکتر جهانگیر جدی را به عنوان اولین رییس مرکز ملی فضایی ایران منصوب کرد.

ستاری روز 31 شهریور ماه درحکمی منوچهر منطقی را به عنوان رییس جدید مرکزملی فضایی ایران معرفی کرد.

منوچهر منطقی که تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی برق طی سال های 1352 تا 1359 در دانشگاه صنعتی شریف گذرانده و سال 76 تحصیلات دکتری مدیریت سیستم ها را به پایان برده است.وی از آذر 81 تا فروردین 88 مدیرعامل ایران خودرو بود.

وی همچنین از آذرماه 1392 با حکم ستاری، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس