کد خبر 472469
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز جهان اسلام به واسطه بی‌کفایتی و ناکارآمدی یک رژیم مسئولیت‌ناپذیر و فاقد تعهد، سرشار از غم و اندوه است.

به گزارش مشرق،  سردار حسین سلامی در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه جاویدان شکست حصر آبادان که عصر امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز جهان اسلام غم زده است، اظهار داشت: قلب های مسلمانان به واسطه بی‌کفایتی، ناکارآمدی، عدم بلوغ نظام سیاسی کهنه و پوسیده یک رژیم مسئولیت‌ناپذیر و فاقد تعهد و صلاحیت برای میزبانی از میهمانان خدا سرشار از خون و اندوه است.

وی افزود: در روزی که حجاج باید به سمت رمی جمرات حرکت کنند، بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ نفر اینگونه دردناک در خاک و خون می غلتند، این یک حادثه بزرگ و تکرارناپذیر در جهان اسلام است.

سلامی با بیان اینکه رژیم عربستان وقتی در یمن جنگ به راه می اندازد، طبیعی است که دیگر انرژی برای مدیریت این مساله ندارد، تصریح کرد: آنها نمی توانند دو صحنه را مدیریت کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: رژیم عربستان، ملت سوریه را آواره کرد. ملتی که عزیز بود امروز ذلیلانه در اروپا به دنبال سرپناه است و این رژیم فجایعی را در عراق به وجود آورده است.

وی با تاکید بر اینکه رژیم عربستان طبیعی است که صلاحیت مدیریت حج را ندارد، خاطرنشان کرد: نتیجه طبیعی مدیریت عربستان، ایجاد این حادثه هولناک است.

سلامی طی سخنانی با اشاره به رشادت‌ها و فداکاری‌های مردم آبادان در شکستن حصر این شهر توضیح داد: شما می دانستید که اگر دشمن پا به کوچه های آبادان بگذارد، به تعبیر امیرالمؤمنان(ع) این نشانه ذلت است. آبادان جاودانه شد و برای ایران عزت آفرید.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما در آنجا آموختیم که اگر بایستیم، دشمن متوقف می‌شود، گفت: شکست حصر آبادان فتح‌الباب همه پیروزی ها بود و نقطه کسب اعتماد به نفس برای پیروزی‌های بزرگتر به حساب می آید.

وی خاطرنشان کرد: امام(ره) فرموده بود که حصر آبادان باید شکسته شود و با ایستادگی شما، آن پیام آسمانی به واقعیت تبدیل شد.

سلامی با بیان اینکه دفاع مقدس منطق مقاومت را در روح، ذهن و جان ملت ایران، ژرفا بخشید، اذعان کرد: دفاع مقدس به ما یاد داد چگونه باید در مقابل ائتلاف قدرت‌های بزرگ، در میدان جنگید.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه عملیات ثامن‌الائمه اولین گامی بود که مسیری سخت، اما سرشار از پیروزی در آن طی شد، اظهار داشت: به واسطه این عملیات امام(ره)، شهیدان و ملت ایران همه سربلند شدند. در آن زمان یک تمدن در حال شکل‌گیری بود و استخوان هر شهید ستونی از این تمدن بزرگ است.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه ما با آمریکا و غرب و دست‌نشاندگان منطقه‌ای آنها خاتمه نیافته است، ادامه داد: امروز ما دشمن را کیلومترها عقب رانده و موازنه قوا را به نفع جهان اسلام تغییر داده و گلوی دشمن را فشار داده ایم.

سلامی اضافه کرد: امروز دیگر ایران در طراز قدرت ملی و منطقه‌ای شناخته نمی شود، ارتفاع قدرت ایران، امروز جهانی است و قدرت های بزرگ جمع می شوند و یک جبهه تشکیل می دهند تا ایران ِ بزرگ را تضعیف کنند، اما نمی توانند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ایران از یک قدرت فراتر رفته است، عنوان کرد: این حاصل فداکاری و مقاومت ها است.

وی با اشاره به اینکه ما امروز سیاست‌های دشمن را در جهان اسلام دفن کرده و آنها را متوقف کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: هیچ سرزمینی در جهان اسلام دیگر فرش قرمز برای مقامات دنیای استکبار پهن نمی کند و همه جا به میدان جنگ علیه آنها تبدیل شده است.

سلامی افزود: مسلمانان از شما منطق و نظریه مقاومت را آموخته و یاد گرفته‌اند که ایستادگی؛ عزت و سربلندی می‌آورد و امکان ندارد که دیگر مستکبران، یهود و نصارا بتوانند بر بلاد و سرنوشت مسلمانان سیطره پیدا کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این ثمره کاشتن یک نهال ِ زیبای ِ مقاومت در آبادان است که تبدیل به یک شجره طیبه پرثمر برای جهان اسلام شده است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس