به گزارش مشرق، حسین رجبصلاحی با تأکید بر اهمیت تسهیل رفت و آمد برای ساکنان شهر جدید پردیس اظهار کرد: با برگزاری چندین جلسه با مهندسان مشاور قطار پردیس، هفت کریدور برای قطار پردیس به تهران نهایی شده است که در نهایت دو کریدور برای این مسیر قطعی شد.
وی با بیان اینکه قطار پردیس به ایستگاه شماره دو سرخه حصار متصل خواهد شد، ادامه داد: بخشی از این خطوط را شهرداری تهران باید احداث کند و در صورت تکمیل، خط قطار پردیس کامل میشود.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: طول این مسیر ریلی ۲۲ کیلومتر است که پیشبینی میکنیم ایجاد خط و تامین ناوگان حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته باشد زیرا در نظر گرفته شده صعبالعبور است.
به گفته رجب صلاحی، این قطار برقی دو طبقه است که با سرعتی حدود ۱۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت میکند.