
به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، وي در گفتوگويي با بيان اين مطلب که «به نظر ميرسد بانيان اين مراسم درک درستي از نحوه شکلگيري سريالي همچون مختارنامه نداشته و صرفا در پي برگزاري يک «شو» هستند»، گفت: «متاسفانه نهادهاي مختلف فرهنگي همچون سازمان فرهنگي ـ هنري شهرداري تهران و دانشکده علوم پزشکي، به جاي اينکه مراسمهايي اينگونه را به فضاهايي فرهنگي تبديل کرده و از زواياي مختلف به چنين رويدادهايي نگاه کنند، چنين مراسمهايي را در حد يک شو تنزل مي دهند که طي برگزاري مراسم حاضران بتوانند از بازيگراني که نقش هاي نوشته شده توسط بنده و همکارانم را ايفاء کرده اند امضاء بگيرند».
وي با ابراز تاسف از بي توجهي واسطههاي برگزاري اين مراسم به عوامل مهم و کليدي پشت صحنه گفت: «من اين کار را با روح و جان براي امام حسين (ع) نوشتم ولي حالا بابت روضهاي که گفتهام و در ميان مردم با استقبال مواجه شده خودم مهجور ماندهام و باز هم هلهلهها براي شومنهاست! اين چه رسمي است که در مرحله تحقيق و نگارش، نويسنده بيشترين زحمت را متحمل شود و کمترين دستمزد را بگيرد ولي در مرحله توليد و ساخت بازيگر بيشترين دستمزد را نصيب خود کند و در پايان کار نيز فقط او مورد توجه واقع شود و باز هم نويسنده از چنين برنامههايي بي نصيب بماند و حتي او را دعوت هم نکنند؟»
بيرانوند که اين روزها در حال نگارش فيلمنامه زندگي حضرت ابوطالب است، با ابراز نگراني از عدم رعايت منزلت و شان نويسندگان در چنين برنامههايي گفت: «برگزاري اين قبيل مراسمها بايد با هماهنگي کامل ميان تهيهکننده، کارگردان و مدير روابط عمومي سريال صورت گيرد تا افراد مهمي که در پشت صحنه اين آثار فعاليت داشتهاند نيز به اندازه بازيگران مقابل دوربين مورد توجه قرار بگيرند. البته من نيازي به مورد توجه واقع نشدن ندارم. من چند سالي ميهمان امام حسين (ع) بودم و اجر روضههايي که در مختار خواندم را دريافت کردم که اين اجر آرامش و معنويتي است که از حضرت امام حسين (ع) گرفتم. کما اينکه سريال حضرت ابوطالب را نيز اين روزها فقط با عشق به نبي مکرم اسلام مي نويسيم. ولي اين دليل نمي شود که ديگراني که متن من را اجرا کردند مورد تقدير واقع شوند و من به عنوان نويسنده حتي يک کارت دعوت ساده براي حضور در مراسم هم دريافت نکنم!»