خداحافظی گبرلو از برنامه «هفت» و سلام افخمی به مخاطبان این برنامه سینمایی، تازه‌ترین رویداد تلویزیون در روزهای پایانی فصل تابستان بود.

به گزارش مشرق، روزهای بلند تابستان با تب و تاب در میان مردم سپری شد که در این بین نقش برنامه‌های صدا و سیما برای گذراندن این روزها و پر کردن اوقات فراغت مخاطبان بسیار پررنگ‌ بود. برنامه‌سازان و مدیران هم با عوض شدن هر فصل در برنامه‌‌های خود نیز تغییراتی را اعمال می‌کنند. تابستان امسال نیز مانند سال گذشته شاهد اتفاقات و برنامه‌های گوناگونی بودیم که در مورد هر یک از مهمترین و پر بیننده‌ترین برنامه‌ها مطالبی را ارائه خواهیم کرد:

از تماس تلفنی ظریف با «ماه عسل» تا خداحافظی گبرلو از «هفت» + عکس

مجری شدن کارگردان سینما

برنامه «هفت» قرار بود بعد از ماه مبارک رمضان با وقفه‌ای یک ماهه مجدد پخش شود. اما محمود گبرلو بعد از 3 سال سکان آن را به بهروز افخمی واگذار کرد تا برنامه با سروشکلی جدید روی آنتن برود.

از تماس تلفنی ظریف با «ماه عسل» تا خداحافظی گبرلو از «هفت» + عکس

ابقای مدیر شبکه چهار

در پی انتشار خبرهایی از استعفای مدیر شبکه چهار سیما در خبر‌گزاری‌های مختلف، روابط عمومی سازمان صدا و سیما اعلام کرد که با استعفای آقای غلامی موافقت نشده و در سمت خود به کار خود ادامه می‌دهد. غلامرضا غلامی در نشستی که در شبکه چهار داشت اعلام کرد: بارها بابت اختلاف من با پور‌محمدی سؤال پرسیدند و برای من عجیب است. وجود اختلاف در رسانه امری طبیعی است و این اختلاف نظر در بحث کارشناسی است وگرنه در مورد سیاست‌های کلی رسانه و نظام و انقلاب همگی هم نظر بوده و اعتقادات مشترکی داریم. در صدد برنامه «نود» سینمایی بودیم که با مخالفت پورمحمدی مواجه شدیم و به دلیل علاقه و اعتقاد به اجراشدن این برنامه، استعفای خود را ارائه دادم اما با حضور رئیس و با تدبیر سازمان مشکلات برطرف و استعفای من منتفی شد. امیدوارم در این راه موفق باشم و خوشحال می‌شوم مسیر خود را ادامه دهم.

از تماس تلفنی ظریف با «ماه عسل» در حاشیه تا خداحافظی گبرلو از «هفت»

بازدید رئیس سازمان صدا و سیما از خندوانه و کیمیا

رئیس سازمان صدا و سیما محمد سرافراز، از پشت صحنه سریال «کیمیا» و برنامه‌ «خندوانه» بازدید کرد و ضمن قدردانی از زحمات برنامه «خندوانه» یادآور شد: خندوانه برنامه ایست که از اتاق فکر برخوردار است. به همین دلیل آنچه تولید می‌شود مورد توجه قرار می‌گیرد. ویژگی دوم این برنامه که ویژگی مهمی محسوب می‌شود، این است که برنامه دنبال جریان‌سازی اجتماعی است و تنوع و کوتاه‌ بودن بخش‌های مختلف از عوامل جذب مخاطب است. برنامه‌ای که از خلاقیت و نوآوری برخوردار باشد، جایگاهش نزد مخاطب ارتقا می‌یابد و توانسته حس و حال نشاط در مخاطب را به خوبی ایجاد کند.

وی در بازدید از پشت صحنه سریال «کیمیا» گفت: فصل اول سریال و اینکه قصه در فضایی متفاوت از شرایط کنونی کشور یعنی حدود 40 سال پیش شروع می‌شود و ماجرای سریال از دختری دبیرستانی با حال و هوای دانش‌آموزان در سال آخر پیروزی انقلاب و ماجرای کنسولگری آمریکا در یک شهر پیش می‌رود، خود بستر خوبی برای مخاطب و آگاهی او از این حال و هوا را ایجاد می‌کند. همچنین برخورداری سریال از بازیگران مطرح کشور از ویژگی‌ دیگر این مجموعه است که در جذب مخاطب اثر می‌گذارد.

از تماس تلفنی ظریف با «ماه عسل» در حاشیه تا خداحافظی گبرلو از «هفت»

حواشی در کهکشانی به نام «ماه عسل»

برنامه «ماه عسل» علی‌رغم توفیقاتی که طی این سال‌ها داشت و موضوعات جذابی که برای هر قسمت انتخاب کرده بود، امسال با افت وخیز‌ها و هجمه‌های فراوانی همراه و حواشی امسال این برنامه بیش از سال‌های گذشته بود.

به خاطر حاشیه‌های دو برنامه «ماه عسل» امسال علی‌اصغر پور‌محمدی معاونت سیما طی نامه‌ای به شبکه 3 تذکر داد و خواستار توبیخ عوامل انتخاب مهمان‌های دو برنامه یاد شده شد.

همین امر موجب شد تا امسال علیخانی روی آنتن زنده تلویزیونی، اشتباه خود و همکارانش را بپذیرد و از مردم عذر‌خواهی کند.

در برنامه عید سعید فطر علیخانی با برقراری تماس با محمد جواد ظریف مخاطبان خود را شگفت‌زده کرد. ظریف که بعد از توافق هنوز هیچ اظهار نظر و مصاحبه رسمی تلویزیونی با رسانه داخلی نداشت، روی خط ماه عسل آمد و دقایقی کوتاه با مردم صحبت کرد. ظریف ضمن تبریک عید سعید فطر گفت: از مردم خوبمان تشکر می‌کنم و یقین دارم که در این ماه و حتی در طول 22 ماه مذاکره ما را دعا کرده‌اند و همه مردم از هر دیدگاهی به دنبال عزت و سربلندی کشور هستند. دعاهای مردم و حمایت‌های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم همراه ما بود. 

ظریف با بیان اینکه «این مردم، مردم عجیبی هستند» در توصیف مردم ایران گفت: آن‌ها مقاومت، عقل و درایت را با هم دارند و جز خدا به هیچ قدرتی توجه نمی‌کنند و همه این‌ها مجموعه زیبایی را به عنوان پشتوانه سیاست خارجی فراهم می‌کند.

احسان علیخانی که از مخاطبان برنامه «ماه عسل» درخواست کرده بود این برنامه را ارزیابی کنند، در پایان گفت: 96 درصد مخاطبان موافق برنامه ماه عسل بودند.

شهریور‌ماه مراسم تجلیل از عوامل ماه عسل توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری در تالار ایوان شمس برگزار شد.

و در آخر باید دید که آیا علیخانی باز هم برنامه «ماه عسل» را می‌سازد یا نه؟ جواب این سؤال در ماه رمضان سال آینده مشخص می‌شود.

تفکیک شبکه پویا

مدیر شبکه کودک و نوجوان دکتر محمد سرشار از تفکیک شبکه پویا به دو بخش کودک و نوجوان خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی شبکه تلویزیونی کودک و نوجوان مجموعه فشرده‌ای از پژوهش‌ها در قالب ترجمه منابع، مطالعات تطبیقی، مصاحبه‌های عمیق و... صورت گرفت که در برنامه راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیونی کم سابقه بوده است و تقدیر رئیس رسانه ملی را به همراه داشت. می‌توان گفت: شبکه تلویزیونی کودک و نوجوان مهمترین دستیار رسانه‌ای خانواده‌ها در تربیت آینده‌سازان تمدن نوین اسلامی خواهد بود و با ایجاد فرصت شکوفایی استعداد‌های فرزندان و خانواده‌ها از طریق تلویزیون، خواهد کوشید دستیاری معتمد و خبره در این عرصه باشد.

از تماس تلفنی ظریف با «ماه عسل» در حاشیه تا خداحافظی گبرلو از «هفت»

تیم عمو پورنگ با شکل و شمایل جدید برگشت

تیم عمو پورنگ تلاش کردند با شکل و شمایل جدیدی به خانه کودکان ایران بیایند. «محله گل و بلبل» با حضور بازیگران رونق پیدا کرده است. 

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه به همراه فرزند خود در فضایی صمیمانه و با نشاط از مجموعه تلویزیونی «محله گل و بلبل» شبکه دو سیما بازدید کرد.

داریوش فرضیایی با این برنامه کودکان و نوجوانان را با خود به یک محله خیالی می‌برد و در قالب داستان نکات آموزشی مانند احترام به طبیعت و محیط زیست، بهداشت فردی، افراط در استفاده از بازی‌های رایانه‌‌ای، احترام به خط سفید و آموزش‌های اخلاقی و شهروندی را یادآور می‌شود.

از تماس تلفنی ظریف با «ماه عسل» در حاشیه تا خداحافظی گبرلو از «هفت»

شبی ماندگار در میان صداهای جادویی

دهم مرداد مراسم تجلیل از پرویز بهرام با حضور پیشکسوتان و هنرمندان قدیمی عرصه دوبله در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. آشتیانی‌پور رئیس هیئت مدیره انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم گفت: درود بر استاد پرویز بهرام ستاره درخشان هنر دوبله و درود بر همه ستارگان درخشان هنر دوبله. در این مراسم ناصر ملک‌مطیعی، منوچهر اسماعیلی، حسین عرفانی، منوچهر والی‌زاده، مهدی علی محمدی درباره پرویز بهرام صحبت‌هایی داشتند.

بازگشت کودک و نوجوان بعد از 7 سال

محمد احسانی مدیر شبکه یک تصریح کرد: در دوره جدید به دستور محمد سرافراز رئیس صدا و سیما گروه کودک و نوجوان که حدود هفت سال از شبکه یک سیما حذف شده بود، دوباره به این شبکه بازگشته است و ما در تشکیلات جدید تصمیم گرفتیم که گرایش بیشتر به سمت نوجوانان باشد.

فعلاً تلاش اصلی این است که چراغ این گروه را با برنامه‌های تأمینی عصرگاهی روشن نگه داریم و طرح برنامه‌ای نوجوانانه داریم که مقطع سنی آن زیر 17 سال است و قرار است در نیمسال دوم به تولید برسد.

از تماس تلفنی ظریف با «ماه عسل» در حاشیه تا خداحافظی گبرلو از «هفت»

از دست دادن بازیگر جوان و پیشکسوت در تابستان

احمد علامه دهر بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون که 12 آذرماه سال گذشته در حالی که مشغول بازی در مجموعه تلویزیونی «پرده‌نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی بود، در حرم امام رضا (ع) دچار عارضه مغزی شد و در حالت نیمه کما به سر می‌برد، در 11 مرداد درگذشت پیکر این بازیگر در حالی که چشم‌هایش اهدا شد، در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده شد.

همچنین چندی پیش بازیگر جوان سینما و تلویزیون، علی طباطبایی فرزند سید کمال طباطبایی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، در اثر عارضه قلبی درگذشت. آخرین حضور او بر پرده سینما، نقش‌آفرینی‌اش در فیلم سینمایی «اسب سفید پادشاه» به کارگردانی محمدحسین لطیفی بود.

از تماس تلفنی ظریف با «ماه عسل» در حاشیه تا خداحافظی گبرلو از «هفت»

تقدیر از کارگردان محمد (ص) در اجلاس رادیو و تلویزیون

هشتمین اجلاس رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی با حضور شیخ نعیم قاسم جانشین دبیر کل حزب الله لبنان، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، نوری المالکی معاون رئیس جمهور عراق و جمعی از مقامات و مسئولین کشورهای اسلامی برگزار شد.

همچنین در اختتامیه مراسم ضمن تجلیل از خانواده شهدای رسانه از فیلم‌ساز برجسته جهان اسلام نیز تحلیل شد و برگزیدگان جشنواره معرفی شدند.

مجیدی در خصوص فیلم «محمد رسول الله» اظهار داشت: این فیلم می‌تواند برای دنیای اسلام چراغ راه باشد و وفاق بزرگی در میان جهان اسلام به وجود آورد و امیدوارم این فیلم آغاز نهضت فرهنگی و قرائت صمیمی از جهان اسلام باشد.

از تماس تلفنی ظریف با «ماه عسل» تا خداحافظی گبرلو از «هفت» + عکس
رفت و برگشت محمد‌رضا حیاتی

محمد‌رضا حیاتی که از سال 1360 در رادیو کار گویندگی را آغاز کرد، پس از 34 سال گویندگی و فعالیت در عرصه خبر و برنامه سیاسی بازنشسته شد اما به خاطر بهره‌گیری گویندگان جوان از توانمندی این گوینده صاحب سبک و توانمندی و قابلیت‌های ارزنده وی در عرصه گویندگی، معاونت خبر صدا و سیما تصمیم گرفت همچنان از وی با عنوان یک گوینده شاخص بهره بگیرد و وی همچنان در این زمینه فعالیت کند.

از تماس تلفنی ظریف با «ماه عسل» در حاشیه تا خداحافظی گبرلو از «هفت»

اول شدن شبکه 3/ رتبه اول «تنهایی لیلا»

طبق نظرسنجی که مرکز پژوهش و سنجش افکار عمومی سازمان صدا و سیما انجام داد، ساکنان تهران سریال «تنهایی لیلا» را بیشتر دیده‌اند. این نشان می‌دهد که شبکه 3 سیما با سریال «تنهایی لیلا» بار دیگر توانست با 88 درصد رضایت بیننده‌ها را به خود جلب کند. در این میان سریال «تعبیر وارونه یک رویا» از شبکه یک 84 درصد و سریال «آقای دکتر» از شبکه دو 78 درصد رضایت مردم را جلب کردند.

تفکیک مخاطب شبکه دو

مدیر گروه کودک شبکه دو علی زارعان اعلام کرد: با تغییر رویکرد شبکه دو به سمت و سوی اجتماعی، گروه کودک و خردسال این شبکه هم دستخوش تغییراتی شد. به نظرم افقی جدید در گروه کودک و نوجوان شبکه دو پیش روست که در پاییز امسال مشهود می‌شود. یکی از آن‌ها تفکیک مخاطب و همچنین توجه به محصولات متنوع است که در برنامه‌ها دیده خواهد شد.

طی سال‌های اخیر متأسفانه فرصتی برای حضور مجریان قدیمی فراهم نشد اما در پاییز و زمستان، اولویت با حضور همین دوستان خواهد بود.

نامه کمیسیون فرهنگی مجلس به رئیس سازمان صدا و سیما

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس طی نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما خواستار شد که مصوبه شورای نظارت بر این سازمان در مورد استفاده نکردن از مجریان و هنرمندانی که در شبکه‌های اجتماعی تصاویر خلاف اخلاق منتشر کرده‌اند، اجرا شود.

وی ادامه داد: از آنجا که صدا و سیما نسبت به این مصوبه بی‌اعتنایی کرده است، کمیسیون فرهنگی در این نامه از آقای سرافراز خواست که نسبت به آن اقدام کند.

تکذیب خبر از سوی صدا و سیما

در پی انتشار مطلبی با عنوان تفکیک جنسیتی در صدا و سیما در خروجی خبرگزاری‌ها و مطبوعات، روابط عمومی رسانه ملی با انتشار جوابیه‌ای ضمن رد ادعاهای مطرح شده، انتشار این مطلب را خلاف اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای و روزنامه‌نگاری دانست و اظهار داشت: خبر صدور چنین بخشنامه‌ای کذب محض است. باید از کسانی که چنین مطلبی را انتشار داده‌اند، پرسید از واژه تفکیک جنسیتی چه برداشتی دارند که چنین موج رسانه‌ای را پدید می‌آورند و دروغی این چنین را در صدر اخبار خود منتشر می‌کند.

از تماس تلفنی ظریف با «ماه عسل» تا خداحافظی گبرلو از «هفت» + عکس
تصادف گوینده رادیو

ناهید تاج‌نیا گوینده با سابقه خبر به همراه دخترش الهام صفوی‌زاده دچار حادثه رانندگی شدند که طی این حادثه تاج‌نیا دچار شکستگی از چند ناحیه شد.

از تماس تلفنی ظریف با «ماه عسل» تا خداحافظی گبرلو از «هفت» + عکس
حضور دوباره «سلام کوچولو» در رادیو ایران

برنامه‌ «سلام کوچولو» که بعد از 42 سال اواخر اسفندماه 93 با مخاطبان خود خداحافظی کرده بود، از ابتدای مرداد روی آنتن رادیو ایران رفت.

عذرا وکیلی در خصوص تغییرات جدید در برنامه «سلام کوچولو» اظهار کرد: در سری جدید تلاش کرده‌ایم با کودکان سایر نقاط کشورمان ارتباط بیشتری داشته باشیم و آن‌ها را با برنامه درگیر کنیم و با حضور مجریان کودک جدید تغییراتی را در برنامه شکل داده‌ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ارغوان ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    برنامه خندوانه سخیف و مزخرف بود تنهایی لیلا مملو از ارتجاع و کهنگی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس