اخیرا "لیندسی گراهام" لفاظی ضد ایرانی را مطرح کرده که پاسخ مقامات ایرانی شنیدنی است.

به گزارش مشرق، تهدیدات مقامات آمریکایی به تعداد پرشمار تکرار گردیده  که تبدیل به یک موضوع "نخ نما" شده است.  آمریکایی ‌ها همواره از اقدام نظامی ضد ایران سخن می‌گویند، اما در عمل ناتوان ترین ارتش در کوچکترین تعرض به ایران اسلامی هستند.


اخیرا "لیندسی گراهام" سناتور آمریکایی ادعاهایی را ضد ایران مطرح کرده که هیچ کدام پایه و اساسی ضد ایران ندارد. وی همچنین مدعی شده  آماده اقدام نظامی ضد ایران است.

**بازخوانی ادعای "گراهام"

سناتور "لیندسی گراهام،" که از مخالفان توافقنامه هسته‌ای ایران است، پرسیده شد نظرش درباره اقدام نظامی بر ضد ایران چیست و آیا وقتی که رئیس جمهور شود بر ضد ایران اقدام نظامی خواهد کرد؟

سناتور "لیندسی گراهام" پاسخ داد: اگر من به این باورم برسم که آنها می‌خواهند گریز هسته‌ای کنند و به بمب دست یابند قطعا اقدام نظامی خواهم کرد. آنها می‌دانند که اگر من مجبور شوم این کار را می‌کنم. هیچ یک از ما قادر نخواهیم بود از آمریکا دفاع کنیم مگر اینکه ارتش خود را بازسازی کنیم.



پاسخ مقامات ایرانی به لفاظی


وی در ادامه افزود: من وقتی که فرمانده کل در آمریکا شوم در روز نخست به ارتش خواهم گفت که به چه چیزهایی نیاز دارد. من می‌خواهم ایرانی‌ها بدانند که اگر مجبور شوم از اقدام نظامی استفاده خواهم کرد.

بدترین کابوس در دنیا این است که یک حکومت اسلامی رادیکال تسلیحات کشتار جمعی داشته باشد. این توافقنامه یک کابوس برای اسرائیل است.

وی گفت: من از نیروی نظامی برای متوقف کردن آنها استفاده خواهم کرد. من این توافقنامه را کنار خواهم گذاشت و به یک توافقنامه بهتر دست خواهم یافت.

البته مقامات جمهوری اسلامی ایران و کارگزاران نظام همواره به لفاظی‌های آمریکایی ضد ایران ادامه دادند اما همواره پاسخ‌های لازم را دریافت کردند. در این گزارش به پاسخ مقامات ایرانی به ادعای "لیندسی گراهام" می‌پردازیم.

**محسن رضایی: گزینه نظامی حرفی بیش نیست

سرلشکر پاسدار "محسن رضایی" دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که "آیا آمریکا توان حمله نظامی به ایران را دارد" و "تهدیدات اخیر لیندسی گراهام" ، اظهار داشت: سالهاست که آمریکایی‌ها این گزینه را روی میز گذاشته‌اند، اما این گزینه‌ها حرفی بیش نیست.

پاسخ مقامات ایرانی به لفاظی


وی ادامه داد: اگر آمریکا توان حمله نظامی به ایران را داشت، سالها پیش این کار را انجام می‌داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم چنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره احتمال نفوذ آمریکا به ایران پس از برجام، گفت: بایستی با بصیرت، آگاهی و در جریان قرار دادن سوابق تاریخی غرب و فجایعی که در پیش از 100 سال گذشته انگلستان و آمریکا داشته‌اند، جوانان را آگاه کرد.

وی با بیان اینکه آگاهی و بصیرت مهمترین عاملی است که می‌تواند از نفوذ آمریکا جلوگیری کند، افزود: اگر آمریکا می‌توانست در ایران نفوذ  کند بارها این کار را کرده بود و  آمریکایی‌ها قادر به نفوذ در ایران نیستند.

**شریعتمداری: آمریکایی‌ها با تهدید نظامی ایران کاری از پیش نمی‌برند

"حسین شریعتمداری" مدیر مسئول روزنامه کیهان درباره تهدیدات مقامات آمریکایی از جمله "لیندسی گراهام" و پاسخ جمهوری اسلامی ایران به این تهدیدات اظهار داشت: آمریکایی‌ها 35 سال است که ملت ایران را به حمله نظامی تهدید می‌کنند و تاکنون نتوانستند هیچ اقدامی را صورت دهند.



پاسخ مقامات ایرانی به لفاظی



وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) درباره اینکه "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند" ، اظهارداشت: تهدیدات مقامات آمریکایی به یک موضوع کسل کننده و تکراری تبدیل شده که هیچ گاه عملی نشده و نخواهد شد.

**طائب: چه کسی در آمریکا جرات دارد به گزینه روی میز دست بزند

حجت الاسلام والمسلمین "مهدی طائب" رئیس قرارگاه عمار درباره تهدیدات "لیندسی گراهام" مبنی بر اقدام نظامی ضد ایران اظهار داشت: اقدام نظامی ایالات متحده علیه ایران تیر خلاصی به هویت این کشور است.

وی ادامه داد: چه کسی در آمریکا جرات دارد به گزینه روی میز دست بزند و این‌ها ادعایی بیش نیست.


پاسخ مقامات ایرانی به لفاظی



رئیس قرارگاه عمار تاکید کرد: آمریکا عمدتا در نقاطی دست به اقدام نظامی می‌زند که علیه سیاست‎های استکباری آنان مقاومتی صورت گیرد.


وی تصریح کرد: آمریکا در برابر توان نظامی جمهوری اسلامی ایران کاری از پیش نخواهد برد و هر زمان آمریکایی‌ها با توان ملت‌ها مواجه شده‌اند کاری از پیش نبرده‌اند.

از پاسخ مقامات جمهوری اسلامی ایران می‌توان دریافت که اولا آمریکا توانایی و جسارت اقدام نظامی ضد ایران را ندارد و این تهدیدات در حد یک لفاظی در طول 35 سال گذشته مطرح شده، ثانیا  اگر آمریکا توانمندی اقدام نظامی ضد ایران را داشت درنگ نمی کرد و ثالثا مطالب مطرح شده از سوی مقامات آمریکایی در حد یک تبلیغات بوده و مصرف داخلی دارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    ما مردم ایران هم میگیم امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    درود به حاج محسن...بازم جواب منطقی داد..
  • عابدی ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    آمریکا دست به حمله بزنه جنگ جهانی سوم استارت زده میشود که به نفع هیچ کس نیست ایران خط مقدم روسیه و چین هست داستان بقا اینگونه شکل گرفته چه بخواهیم و چه نخواهیم پشتیبانی ولایت تنها راهمان است و مردان سیاسی کار بلدی لازم هست تا سفره مردم را رنگی کند تهاجم فرهنگی بیداد می کند امام ره اگر در قبد حیات بودند حتمافرمان تشکیل بسیج سایبری را صادر می کردند
  • سیدمحمدخاتمی ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    لطفا پاسخ تند ندهید تحریم ها زیاد میشود
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    چین و روسیه از خداشون هست امریکا با ایران وارد جنگ بشه تا کر و پرش بریزه. اینو یک سفیر روس گفته بود.
  • احمد ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    0 0
    جرات ندارد ........................

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس