رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، ابعاد بیشتری از موضوع جریان نفوذی دشمن در رسانه‌ها و تلاش آنها برای دوران پسابرجام را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک نماینده مردم اصفهان  با اشاره به تذکر کتبی روز گذشته وی و ۱۱ نماینده دیگر به وزرای اطلاعات و ارشاد برای مقابله با جریان نفوذی دشمن در روزنامه های زنجیره ای اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی رژیم آمریکا طرح براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را داشته است و دلایل متعددی هم برای این تلاش آنها وجود دارد.

وی افزود: جنگ تحمیلی هشت ساله، کودتاها، فعال شدن جریان نفاق، فتنه ۷۸ و ۸۸ و امثال آنها همگی دلایل تلاش آمریکایی ها برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به دلایل آمریکایی ها برای این براندازی تصریح کرد: آنها دو هدف اصلی داشته اند که نخستین هدف براندازی اصل نظام و دوم زدن ولایت فقیه به عنوان ستون اصلی خیمه جمهوری اسلامی بوده است؛ این سیاست تغییر نکرده و همچنان ادامه دارد.

سالک در بخش دیگری از اظهارات خود اظهار داشت: وقتی بحث مذاکرات هسته ای پیش آمد و برجام نیز ثمره این کار شد، این تلاش دشمن تا حدودی در هاله ای از غفلت قرار گرفت و مذاکرات را با وجود آنکه در جای خودش قابل تقدیر و تحسین است، به شیوه دیگری برجسته کردند، اما برنامه آنها برای پسابرجام عبارت است از «تغییر» که اوباما نیز با صراحت آن را اعلام کرد.

وی ادامه داد: تغییر یعنی براندازی نظام جمهوری اسلامی؛ در عین حال شیوه عمل آنها به صورت نظامی، سیاسی یا اقتصادی نیست، شیوه عمل آنها فرهنگی است و این روش نیز پله ای برای دستیابی به فضای سیاست زدگی و سیاسی کاری در داخل کشور قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اخیرا از طریق ورود به مطبوعات و رسانه‌ها، سر و کله یک جریان جاسوسی غربی در این حوزه پیدا شده است که در مقالات و یادداشت ها ردپای آنها دیده می شود؛ دستگاه های امنیتی و حافظان انقلاب اسلامی تلاش کرده اند و تعدادی از آنها را شناسایی کرده اند که اهل قلم و رسانه هستند و تذکر دیروز ما به دستگاه های امنیتی و وزارت ارشاد نیز این بود که این روند تقویت شود و برخورد جدی با جریان نفوذی و جاسوسی غرب در رسانه ها و مطبوعات صورت گیرد. این تذکر برای جلوگیری از نفوذ آمریکا و همپیمانان اوست.

جریان نفوذی، برای نسل آینده نگران کننده است

سالک در ادامه با اشاره به نمونه هایی از نفود فرهنگی دشمن در آثار رسانه ای و مطبوعاتی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که به شیوه ای خاص مطرح می کنند موضوع «اسلام رحمانی» است که هدف خاصی را از آن دنبال می کنند و یا در موارد دیگر مقوله «انقلاب اسلامی» را در نوشته های خود به «انقلاب ۵۷» تبدیل کردند، یعنی اسلامی بودن و جمهوری بودن را از ماهیت انقلاب و نظام حذف کرده اند و آن را مانند انقلاب فرانسه و انقلاب های دیگر که یک شورش بوده است تشابه کردند و در واقع این عبارات و بیان ها همان پیغامی را که کارتر به امام (ره) داده بود که «در ایران یک شورش برپا شده، نه یک انقلاب» مجددا مطرح و زنده کرده اند.

وی تاکید کرد: اگر این جریان نفوذ فعال شود و فرهنگ سازی کند برای نسل آینده انقلاب به شدت نگران کننده است؛ لذا باید با تمام توان و قدرت جلوی آن ایستاد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مورادی از این قبل از طرف دستگاه های امنیتی به کمیسیون فرهنگی گزارش شده است یا خیر، گفت: ما درخواست کرده ایم که این موضوع به طور دقیق‌تر بررسی و به کمیسیون اعلام شود؛ البته مواردی را نیز به صورت شفاهی به ما اطلاع داده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    توهمات مشرقی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس