در مراسم رژه روز نيروهاي مسلح، برخلاف سنوات گذشته، تجهيزات و تسليحات بسيار کمتر و محدودتري به نمايش درآمد.

به گزارش مشرق، رژه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران صبح امروز سه شنبه در تهران، در جوار حرم مطهر امام خميني(ره) و در مراکز استان‌ها با حضور يگان‌هاي مختلفي از ارتش، سپاه پاسداران، نيروي انتظامي و بسيج برگزار شد.در تهران، اين مراسم با حضور حجت الاسلام روحاني رئيس جمهور، سرلشکر فيروزآبادي رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح، سرلشکر جعفري فرمانده کل سپاه، سرلشکر صالحي فرمانده کل ارتش، سردار دهقان وزير دفاع و فرماندهان نيروها برگزار شد.

در اين مراسم پس از رژه يگان‌هاي رزمي ارتش، سپاه، بسيج و ناجا از مقابل جايگاه، تجهيزات، ادوات و سامانه‌هاي مختلفي نيز از مقابل جايگاه عبور کرد.

در بخش موشک‌ها، امروز فقط موشک‌هاي دوربرد و بالستيک سجيل، قدر F و همچنين موشک قدر H از مقابل جايگاه عبور کردند. اما جاي خالي قُدماي موشکي، اين بار خالي بود.

در اين بين مي‌توان به عدم نمايش موشک بالستيک و نقطه زن فاتح 313 که جديدترين عضو خانواده موشک‌هاي بالستيک فاتح است و اخيرا رونمايي شده، خالي بود. امروز حتي هيچ يک از نمونه‌هاي چهارگانه موشک بالستيک فاتح110 در رژه حضور نداشت.

در بخش بالستيک‌ها، همچنين امروز خبري از بزرگاني چون موشک‌هاي قيام، شهاب 3 يا حتي شهاب 2 هم نبود.به غير از مجموعه اين موشک‌هاي مشهور ايراني که امروز غايب بودند، در بخش رادار نيز تعجب اهالي رسانه از انجايي برانگيخته شد که برخلاف تمام سنوات گذشته، امروز هيچ يک از سامانه‌هاي راداري بومي و غير بومي به نمايش در نيامد!

حتي مشابه اين اقدام نيز در حوزه پهپادها صورت گرفت و سپاه و ارتش هم علي‌رغم در اختيار داشتن طيف وسيعي از پرنده‌هاي بي‌سرنشين با تنوع زياد که معمولا در رژه حضور مي‌يافتند، امروز خبري از هيچ کدام از اين پهپادها نبود.در مراسمات گذشته که لانچرهاي سامانه موشکي باور 373 به نمايش درآمد و سپس در رژه روز 29 فروردين امسال (روز ارتش) موشک باور 373 به نمايش درآمد، انتظار مي‌رفت که در رژه امروز، ترکيب لانچر و موشک سامانه باور 373 به نمايش گذاشته شود که اين اتفاق هم نيفتاد.

قرارگاه پدافند هوايي و نيروي هوافضاي سپاه هم که در بُعد راداري، داشته‌هاي فراواني چه بومي و چه غير بومي دارند نيز امروز هيچ سامانه راداري به نمايش نگذاشتند و تنها در حوزه پدافند، سامانه‌هاي موشکي اس 200، مرصاد، رعد 1، طبس، سوم خرداد و راپير، آن هم به صورت محدود به نمايش درآمدند ولي از سامانه‌هاي موشکي صياد (1 ،2 و 3)، بوک ام 1، سام 2، يازهرا(س)، حرز نهم و . . . خبري نبود.

در مجموع، رژه نيروهاي مسلح در آغازين روز هفته دفاع مقدس، برخلاف سنوات گذشته و حتي به نسبت برگزاري رژه روز ارتش، بسيار محدودتر و سطح پايين‌تر از گذشته برگزار شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • شهرام ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    اره واقعا. من مشتاق بودم ایران جنگنده ی نیمه سنگین رهگیر شکاری که سال گذشته طراحی شده بود و مهر 1393 طرح ان را به مقام معظم رهبری نشان داده بودند تو این رژه رونمایی بشه ولی حیف که نشون ندادند. حداقل اسمش هم میگفتند خوب بود.
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    آقا جان معامله کردن دادن رفت تمام. با عزت ملت یه جا تعطیلش کردن.
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    واقعا چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا مسئولین جواب بدن خیانت از این بالاتر
  • هم وطن ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    یک سال منتظر بودیم تا دستاوردهای جدید ببینیم اما دریغ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس