فرمانده قرارگاه پدافند هوايي ارتش گفت: بخش اعظم رادارهايي با برد سه هزار کيلومتر تا پايان سال توسط اين قرارگاه رونمايي مي شود تا بتوانيم پرواز هواپيماها را وراي مرزها از روي باند رصد کنيم.

به گزارش مشرق، امير سردار اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافند هوايي ارتش جمهوري اسلامي در حاشيه مراسم رژه ۳۱ شهريور نيروهاي مسلح در جمع خبرنگاران با بيان اينکه بسياري از کشورها دارنده رادارهايي با برد سه هزار کيلومتر نيستند اظهار کرد: بخش اعظم اين رادارها تا پايان سال توسط قرارگاه پدافند هوايي رونمايي مي شود.

وي افزود: ما به شما قول مي دهيم که بتوانيم پرواز هواپيماها را وراي مرزها از روي باند رصد و آنها را کنترل کنيم.

امير اسماعيلي گفت: اولين اصل قرارگاه پدافند هوايي دفاع در عمق است که اميدواريم بتوانيم اين راهبرد را همواره مدنظر گرفته و انجام دهيم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي ارتش در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه وضعيت آمادگي پدافند هوايي ايران در مواجهه با تهديدات احتمالي چگونه است خاطرنشان کرد: امروزه در طول ۲۴ ساعت شبانه روز بيش از هزار و ۲۰۰ هواپيما از فراز جمهوري اسلامي عبور مي کنند که اين تعداد پرواز عبوري در مقايسه با کشورهاي منطقه بي نظير است زيرا پروازهاي بين المللي به دليل مسائل موجود در کشورهاي عراق، سوريه و اوکراين ايمني پرواز خود را عبور از فراز جمهوري اسلامي مي دانند.

وي با بيان اينکه ما امروز امن ترين آسمان خاورميانه را داريم تصريح کرد: قرارگاه پدافند هوايي در بخش ايمني توانسته است امن ترين آسمان خاورميانه را که در ۷۰ سال اخير سابقه نداشته است محقق کند.

امير اسماعيلي تاکيد کرد: بومي بودن و توان توليد داخلي از خصوصيات قرارگاه پدافند هوايي در توليد تجهيزات است که اين امر مرهون تلاش متخصصان و دانشجويان دانشگاه هاي داخلي است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي ارتش در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه پاسخ شما به ادعاي داعش در تهديد هوايي عليه ايران چيست، تصريح کرد: مطمئن باشيد داعش و هر گروهک کوچکي که به اندازه يک مورچه هم براي مردم صلح طلب دنيا به ايران ارزش نگذارند قبل از رسيدن به مرزهاي جمهوري اسلامي تبديل به خاکستر خواهند شد و جهنم براي آنها به ارمغان آورده مي شود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    عالیه خداقوت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس