یک رسانه آلمانی با استناد به برنامه‌های بودجه ای آمریکا از تصمیمات برای استقرار ۲۰ بمب هسته‌ای جدید آمریکا در آلمان که قدرت انفجاری ۸۰ بمب هیروشیما را دارند خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از نشریه "فوکوس"، ظاهرا آمریکا در آلمان سلاح های اتمی جدید مستقر می کند. ظاهرا در ایالت راینلند-فالتز آلمان 20 بمب هسته ای جدید نوع B61-12 مستقر می شود. این سلاح های هسته ای قدرت انفجاری 80 بمب هیروشیما را دارند.

کارشناسان غربی و روس ها در این باره ابراز نگرانی شدیدی کرده اند.

به نوشته فوکوس در پایگاه هوایی بوشل آلمان در ایالت راینلند-فالتز این روزها زمینه سازی برای استقرار سلاح های اتمی جدید آمریکا شروع می شود.

این خبر با استناد به برنامه های بودجه ای آمریکا که مجله "فرونتال 21" "زد دی اف" آلمان آن را ارائه داده است منتشر شده است.

کارشناسان تسلیحاتی این مسئله را تایید می کنند که این تسلیحات جدید اتمی بسیار دقیق تر از بمب های هسته ای هستند که تا به حال در پایگاه هوایی بوشل آلمان مستقر شده بود. در صورت بروز جنگ خلبانان تورنادوهای آلمانی در چارچوب استراتژی ناتو موسوم "به اشتراک گذاری  هسته ای" حملاتی را با این بمب های آمریکایی انجام می دهند.

یکی از دانشمندان هسته ای آمریکایی در این باره این انتقاد را وارد کرده است  که با این سلاح های اتمی جدید مرزهای بین سلاح های هسته ای تاکتیکی و استراژیک محو می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این باره اظهار داشته است که این برای ما نگران کننده است که کشورهایی که در اصل دارنده هیچ سلاح اتمی نیستند البته در چارچوب پروژه به اصطلاح " به اشتراک گذاری هسته ای" استفاده از این سلاح ها را تمرین کنند. این نقض بند یک و دوی پیمان منع گسترش سلاح های اتمی است.

این در حالی است که پارلمان آلمان در ماه مارس 2010 با رای اکثریت تصمیم گرفت که دولت آلمان به متحد آمریکایی خود برای خروج سلاح های اتمی از آلمان فشار وارد کند. همچنین در قرارداد ائتلافی احزاب متحد مسیحی و حزب لیبرال دموکرات در سال 2009 دولت ائتلافی آلمان خروج سلاح های اتمی آمریکا از آلمان را وعده داده بود. اما به جای خروج این تسلیحات حالا بیست سلاح اتمی جدید آمریکا در آلمان مستقر می شود که قدرت انفجاری هشتاد بمب هیروشیما را دارد.

"توماس هیتشلر" از سیاستمداران دفاعی حزب سوسیال دموکرات آلمان هم تایید کرده است که دولت آلمان می خواهد سال آینده حدود 120 میلیون یورو به منظور مدرن سازی پایگاه هوایی بوشل سرمایه گذاری کند.

همچنین قرار است دیگر پایگاه های استقرار سلاح های اتمی آمریکا در اروپا از جمله پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه و پایگاه آویانوی ایتالیا نیز مدرن سازی شوند. همچنین در این پایگاه ها هم 9 بمب هسته ای جدید آمریکا از نوع   B 61-12 مستقر می شود.

"ویلی وایمر" از سیاستمداران حزب دموکرات مسیحی آلمان درباره این اقدام هشدار داده و آن را تحریک عمدی روسیه دانسته است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سروش ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    بی شرفها قصد نابودی دنیا رو دارند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس