کد خبر 469645
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹

در حالی که کمتر از ۶ ماه به برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال زمان باقی مانده، کاندیداهای احتمالی برای حضور در این انتخابات، به صورت نامحسوس فعالیت خود را آغاز کرده و به دنبال یارگیری هستند.

به گزارش مشرق، در حالی که کمتر از 6 ماه به انتخابات اسفندماه فدراسیون فوتبال باقی مانده کسانی که می‌خواهند در پایان مجمع فدراسیون فوتبال بر مسند ریاست فدراسیون فوتبال تکیه کنند از هم اکنون فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. البته کاندیداهای احتمالی از نوع مصاحبه‌هایی که با رسانه‌ها انجام می دهند معلوم است که با برنامه خواهان ورود به انتخابات هستند.

صندلی ریاست فدراسیون فوتبال در تمام سال‌های بعد از انقلاب اسلامی "داغ" بوده است، صندلی که تقریبا تمام مدیرهای رده بالای ورزش دوست داشته اند روزی روی آن بنشینند. از علی کفاشیان گرفته که از سمت دبیر کلی کمیته ملی المپیک به یکباره به ریاست فدراسیون فوتبال رسید تا محمد علی‌آبادی که از ریاست وقت سازمان تربیت بدنی تصمیم گرفت در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کند اما قانون اجازه چنین کاری به او نداد. شاید حضور در فوتبال برای خیلی‌ها جذاب باشد اما بی تردید این اعضای مجمع فدراسیون فوتبال هستند که در این بین نقش تعیین کننده ای دارند، اعضایی که کسانی که می خواهند به عنوان رئیس چهارساله فدراسیون فوتبال انتخاب شوند باید رای آنها را بدست بیاورند. به نظر می رسد که علی کفاشیان، محمود اسلامیان و علیرضا اسدی به عنوان سه نامزد اصلی برای تصاحب پست ریاست فدراسیون فوتبال حدود 6 ماه دیگر با هم رقابت خواهند کرد.

کفاشیان و رویای جاودانه شدن
علی کفاشیان با 8 سال حضور به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال رکورددار حضور یک رئیس در فدراسیون فوتبال است. او کسی است که حالا می خواهد با موفقیت در انتخابات خود را برای یک چهار سال دیگر در ریاست فدراسیون فوتبال جاودانه کند. اما آنطور که به نظر می‌رسد کفاشیان این بارهم شانس اول رسیدن به صندلی ریاست است.

پشت کفاشیان به اعضای مجمع گرم است، اعضایی که به واسطه آن او بارها توانسته است به اهداف خود برسد. در واقع کفاشیان رای تعدادی زیادی از اعضای مجمع را دارد مگر این که 2 کاندیدای دیگر بتوانند تا زمان انتخابات نظر اعضا را به نفع خود تغییر بدهند. البته فراموش نکنید که این روزها کفاشیان یک مخالف بسیار بزرگ دارد و آن هم وزیر ورزش و جوانان به عنوان رئیس مجمع فدراسیون فوتبال است، کسی که بی‌تردید تمام تلاش خود را خواهد کرد تا کفاشیان نتواند برای سومین بار پشت سر هم روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال بنشیند.

با این حال کفاشیان روزهای شبیه به این را بارها تجربه کرده است و بعید است برای چنین روزهایی آب دیده نشده باشد. فراموش نکنید که کفاشیان در تمام این 2 سال همیشه با گودرزی وزیر ورزش و جوانان مشکل داشته است اما با سیاست‌های خاص خودش موفق شده اتفاق‌ها را به نفع خود رقم بزند و حالا باید دید این بار چطور از این راه صعب العبور خواهد گذشت.

 اسلامیان و باند اصفهانی
حضور اسلامیان به عنوان نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال از همان روز اول هم شائبه‌های زیادی را به وجود آورد. از همان روزی که پای او به فدراسیون فوتبال باز شد همه گفتند که می‌خواهد به برای ریاست فدراسیون فوتبال پیش قدم شود، صحبت‌هایی که حالا به نظر می رسد چندان هم بی راه نبوده است.

هر چند اسلامیان همواره شایعه حضورش در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را تکذیب کرده است اما شنیده‌ها حاکی از آن است که او  با کمک مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ فوتبال و البته محمدرضا ساکت تمام تلاش خود را می‌کند تا رای اعضای مجمع را به نفع خود تغییر بدهد. اتفاقی که شاید کمی سخت به نظر برسد ولی با توجه به حضور فرد کارکشته‌ای مثل تاج چندان هم دور از ذهن نیست که عملی شود.

از اسلامیان و البته تیمی که حمایتش می کنند به عنوان باند اصفهانی فدراسیون فوتبال یاد می‌شود، باندی که مخالفشان ادعا می کنند به جز تلاش برای ریاست اسلامیان در فدراسیون فوتبال، در نتایج تیم‌های اصفهانی هم نفش پررنگی دارند، اتفاقی که البته هرگز ثابت نشده است.

اسدی و دلگرمی به وزارت ورزش
اما یکی از جدی‌ترین رقیبان کفاشیان برای رسیدن به ریاست فدراسیون فوتبال بی تردید اسدی است. کسی که به حکم مستقیم وزیر ورزش و جوانان و البته تایید هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال روی کار آمد و حالا یکی از کاندیداهای اصلی برای حضور در انتخابات است. اسدی امیدوار است که بتواند از اختلاف بین گودرزی و کفاشیان نهایت استفاده را بکند و بتواند به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شود.

اسدی در این مدت صراحتا از رفتارهای کی‌روش انتقاد کرده است و احتمالا امیدوار است که آن دسته از اعضای مجمع که مخالف سرمربی تیم ملی هستند به او رای بدهند. اما بی تردید امیدواری اصلی اسدی به وزیر ورزش و جوانان است جایی که او بتواند به عنوان رئیس مجمع برایش رای جمع کند. اسدی در مصاحبه‌هایش صراحتا اعلام کرده که اگر به او تکلیف شود، در انتخابات شرکت می‌کند تا مشخص شود کفاشیان یک رقیب جدی برای خود پیدا کرده است.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس