نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: با این شرایطی که فوتبال دارد؛ هرگز در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت نمی‌کنم.

به گزارش مشرق، هر روز که به انتخابات فدراسیون فوتبال نزدیک می‌شود شایعات در مورد کاندیداهایی که قرار است برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کنند بیشتر شنیده می‌شود. اما جالب است که بدانید که شایعه کاندیدا شدن نایب رئیس و دبیر کل فدراسیون فوتبال بیشتر از هر زمان دیگری شنیده می‌شود، شایعاتی که هر روز شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد.

این در حالی است که هم علیرضا اسدی و هم محمود اسلامیان هم اکنون زیر نظر علی کفاشیان فعالیت می‌کنند و باید دید رئیس فدراسیون فوتبال چه ترفندی برای این موضوع دارد و آیا می‌تواند برای سومین دوره متوالی بر صندلی ریاست فدراسیون فوتبال تکیه بزند یا نه. برای علی کفاشیان هیچ چیز مهمتر از این نیست که بتواند به فعالیت خود در فدراسیون فوتبال ادامه بدهد اما  این بار به نظر می‌رسد برای ریاست بر این فدراسیون کار راحتی را در پیش ندارد.

با وجود تمام شایعاتی که در مورد حضور محمود اسلامیان، نایب رئیس فدراسیون فوتبال در انتخابات این فدراسیون وجود دارد، او انصراف خود خبر می‌دهد: هرگز در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت نمی‌کنم. در شرایط فعلی فکر می‌کنم حضور یا عدم حضور من در ریاست فدراسیون فوتبال تاثیری ندارد و به همین دلیل هم من اصلا در انتخابات شرکت نخواهم کرد و امیدوارم هر کسی که به این سمت می‌رسد، موفق باشد.

دلیل انصراف نایب رئیس چیست؟
در حالی که تا همین هفته گذشته خیلی ها صحبت از کاندیدا شدن اسلامیان در انتخابات فدراسیون فوتبال می‌کردند او به یکباره تصمیم گرفت انصراف بدهد که می‌تواند در نوع خودش بسیار عجیب باشد.

اسلامیان در مورد دلیل این اتفاق می‌گوید: خیلی ساده است. در فوتبال هرکسی که بیاید هم نمی‌تواند کار زیادی انجام بدهد. تا مشکل حق پخش حل نشود و پول واقعی فوتبال پرداخت نشود، نه من و نه هیچ کس دیگری نمی‌تواند کاری انجام بدهد. این موضوع منطقی است. 80 درصد در آمد فوتبال از حق پخش و قانون کپی رایت است و این در تمام کشورهای دنیا یک الگوی ثابت است. چطور وقتی ما این شرایط را نداریم می‌توانیم پیشرفت کنیم.

او ادامه داد: می نویسم و امضا می کنم که تا این موضوع حل نشود فوتبال ما هروز به عقب می رود. چطور می شود یک بنگاه اقتصادی ضرر کند و بتواند سرپا بماند. فوتبال ما با این شرایط هر روز از کشورهای دیگرعقب می‌افتد. درست است که نظم لیگ ما بسیار خوب است اما فوتبال ما از نظر کیفیت هیچ پیشرفتی نکرده است و روز به روز هم از رقبای خود عقب می‌افتیم. پس باید همین امروز فکری به حال این فوتبال کرد.

اسلامیان از کفاشیان حمایت می‌کند؟
حالا که اسلامیان قصد ندارد در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کند خیلی ها منتظرند ببینند آیا او در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال از چه کسی حمایت می‌کند. کفاشیان حدود 5 ماه وقت دارد که با اسلامیان اعتلاف کند تا حداقل بتواند رای مساعد اصفهانی های حاضر در مجمع را بخرد.

البته اسلامیان ادعا می‌کند که هنوز تصمیمی در این باره نگرفته است: واقعا من هنوز تصمیم نگرفته‌ام و باید ببینیم تا روز انتخابات چه اتفاقی می افتد.به هرحال زمان زیادی تا انتخابات باقی مانده است و من نمی‌توانم بگویم که قرار است از یک کاندیدای خاص حمایت کنم. باید ببینیم چه کسانی کاندیدا می‌شوند و بعد از آن می‌توانم بگویم که از چه کسی حمایت می‌کنم. هنوز کاندیداها فعالیت‌های خود را شروع نکرده‌اند.

تکلیف کمیته اخلاق چه می‌شود؟
با وجود این که یک هفته از استعفای اعضای کمیته اخلاق می‌گذرد هنوز جانشین آنها مشخص نشده است. اعضای کمیته اخلاق هفته گذشته در واکنش به وتو شدن حکم محرومیت مهرداد خانبان دست جمعی استعفا کردند و جالب است که خیلی زود هم با استعفای آنها موافقت شد.
نایب رییس فدراسیون فوتبال در مورد زمان انتخاب اعضای کمیته اخلاق می‌گوید: به زودی این اتفاق خواهد افتاد. الان آقای کفاشیان در ایران نیستند و به محض این که برگردند این کار را انجام می‌دهیم. البته می‌دانم گزینه‌هایی مدنظر آقای کفاشیان هستند که درحال بررسی آنها هستند. هم کمک می‌کنیم تا هرچه زودتر اعضای کمیته اخلاق انتخاب بشوند.

اما اعضای کمیته اخلاق بعد از استعفای خود ادعا کردند که چون بله قربان‌گوی رئیس فدراسیون فوتبال نبوده اند با استعفای آنها موافقت شده است. این موضوعی است که اسلامیان به شکل جالبی آن را بیان می‌کند: ارکان قضایی فدراسیون فوتبال مثل دادگستری نیستند که بتوانند مستقل عمل کند. آنها باید  از سیاست‌های ئییس فدراسیون فوتبال تبعیت کنند. این قانون است چون این کمیته‌ها زیر نظر آقای کفاشیان فعالیت می‌کنند.
 

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس