کد خبر 469285
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به اینکه صدور کارت تخفیف خرید در راستای تقویت معیشت نیروی کار از جمله مزایای کارت هوشمند است گفت:در این مرحله فعلاً بیمه تکمیلی ۵ هزار نفر از کارگران صنوف را در دستور کار داریم.

به گزارش مشرق، هادی ابوی دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ، با بیان اینکه نبود بانک اطلاعاتی یکی از دردسرهای جدید در زمینه شناسایی و بیمه شدن کارگران ساختمانی است گفت: با توجه به اینکه کارگران صنوف از مزیت های بیمه تکمیلی برای درمان محروم هستند، حدود 5000 نفر از آنها را شناسایی کردیم و مقرر شده است بیمه تکمیلی برای درمان آنها انجام شود.

 وی با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت در مشهد آغاز شده است گفت:افرادی که به سامانه 30001633 پیامک زده‌اند ساماندهی می‌شوند. در مرحله اول برای بیمه شدن این افراد با شرکت‌های معتبر موفق به برقراری بیمه شدیم که از 20 مهر ماه سال جاری ساماندهی نهایی و بیمه درمان تکمیلی آنها صورت می‌گیرد.

 ابوی بیان کرد: تا پایان ماه آنها را دعوت به انجمن‌های صنفی استان می‌کنیم تا پس از پرکردن فرم خود اظهاری مراحل آنها برای بیمه تکمیلی انجام شود. در اولین مرحله از آنها سوال شده که بیمه ای هستند یا صنفی. در این مرحله 5هزار کارگر صنوف در صف بیمه تکمیلی هستند.

 دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران بیان کرد: صدور کارت هوشمند در مرحله بعدی است که این موضوع منجر به ایجاد یک سامانه شناسایی کارگران می شود. وزارت کار در حال حاضر در حال بررسی طرح کارت های هوشمند کارگری است.  برای این کارت‌ها 18 تا 20 کارکرد در نظر گرفته شده است. امکان واریز تمامی دریافتی ها به این کارت،  فراهم شدن امکان حضور و غیاب و بازرسی‌های کارگران، عضویت در تشکل‌های کارگری،شناسایی کارگران و مشمولان قانون کار از دیگر امکانات این کارت ‌ها است.

وی گفت: صدور کارت‌های تخفیف خرید در راستای تقویت معیشت نیروی کار و استفاده از ظرفیت اماکن ورزشی و تفریحی جزو کارکردهای این طرح است. هنوز صدور این کارت‌ها آغاز نشده است. اما پس از اینکه تمام کارگران به این سامانه پیامک زدند و پس از تأیید طرح صدور کارت از سوی وزارت کار اقدامات لازم برای ساماندهی کارگران با کارت هوشمند آغاز می شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس