ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا روز پنجشنبه با اشاره به بحران انسانی و مهاجرتی در اروپا، اطمینان داد که اسپانیا به هیچ عنوان از دادن پناهندگی به پناهجویان اجتناب نخواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری افه، راخوی با اشاره به سهمیه بندی پناهجویان بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا و اختلاف هایی که بین کشورها برای حل این مشکل وجود دارد، از دست نیافتن به یک توافق در آخرین جلسه وزیران کشور اتحادیه در روز چهارشنبه دراین زمینه ابراز تاسف کرد.

وی در این رابطه اطمینان داد که در جلسه ای که در روز سه شنبه آینده برگزار خواهد شد، رسیدن به این توافق امکان پذیر خواهد بود. وی نسبت به یک توافق اتحادیه اروپا در مورد این بحران ابراز امیدواری کرد هرچند که اذعان نمود که این موضوع یک مساله پیچیده می باشد.

نخست وزیر اسپانیا خاطرنشان کرد که موضع اسپانیا دراین زمینه بسیار روشن است و از سوی مجلس نمایندگان حمایت می شود.

راخوی پس از تاکید بر اینکه اسپانیا از دادن پناهندگی به پناهجویان اجتناب نخواهد کرد، تصریح نمود که این، یکی از اصول و ارزش هایی است که همیشه باید مورد احترام قرار گرفته و از آن دفاع کرد.
وی گفت: بر اساس این امر، تلاش خواهیم کرد تا همه چیز را تنظیم کنیم. کارها باید خوب انجام شوند تا موثر باشند، کمترین مشکلات ممکن را برطرف و به خوبی به وضعیت پناهجویان رسیدگی کرد.

راخوی یاد آور شد که دولت مرکزی، دولت های ایالتی و شهرداری ها را برای رسیدگی به این بحران فرا خوانده است و مطمئن می باشد که اسپانیا همانند دیگر زمان های سخت، می تواند این تکلیف را به خوبی انجام دهد.

هزاران پناهجوی از کشورهای عراق، افغانستان و سوریه برای فرار از کشتار تروریستها ، به کشورهای اروپایی فرار کرده اند.

برخورد غیرانسانی پلیس مجارستان با گروهی از این پناهجویان باعث واکنش جهانی علیه این کشور شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس