کد خبر 467392
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۱

اسلوونی در پی بسته شدن مرزهای مجارستان به مهاجران اجازه عبور از مرزهای خود را به سمت اروپای مرکزی داده است.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، اسلوونی در پی اقدام مجارستان در بستن مرزهای خود به روی مهاجران اجازه داده چندین هزار آواره سوری از مرزهایش عبور کنند. وزارت کشور اسلوونی اعلام کرد مهاجران می توانند به جای مجارستان از مرزهای مشترک این کشور با کرواسی به سمت آلمان و اتریش بروند.

در همین رابطه «بوستجان سفیک» سخنگوی وزارت کشور اسلوونی گفت ما ظرفیت و امکانات خود را برای پذیرایی از هزاران مهاجر در مرزها افزایش داده ایم و امیدواریم شهرداری ها و ساکنان محلی برای پذیرایی از مهاجران دولت را کمک کنند.

در همین حال کشورهای اروپای مرکزی اعلام کرده اند طبق توافق کمیسیون مهاجران اتحادیه اروپا حاضرند ۸۶۱ مهاجر دیگر را در کشورهای خود بپذیرند. این در حالی است که پلیس اسلوونی روز شنبه تعدادی از مهاجران غیر قانونی را دستگیر کرده بود. دولت اعلام کرده مهاجران به صورت قانونی از مرزهای اصلی این کشور به سمت اروپای مرکزی عبور کنند.

خبر دیگر این که در نروژ انتخابات محلی برای نظرسنجی درباره پذیرش مهاجران صورت گرفته است و اکثریت مردم این کشور به شکل غیرمنتظره ای از پذیرش مهاجران سوری استقبال کردند. بر خلاف ادعای حزب راستگرای «پیشرفت» مردم این کشور با حضور در پای صندوق ها با پذیرش مهاجران در کشورشان موافقت کردند. حزب پیشرفت نروژ ادعا کرده بود مردم از این مهاجران استقبال نمی کنند.

نظرسنجی ها همچنین نشان می دهد حمایت مردم از حزب پیشرفت در انتخابات پارلمان ۱۶درصد کاهش داشته است. «ارنا سولبرگ» نخست وزیر نروژ در ماه ژوئن هیئتی با احزاب مخالف برای بررسی پذیرش مهاجران تشکیل داده بود.

طبق نظرسنجی ها محبوبیت حزب محافظه کار به رهبری نخست وزیر نروژ نیز نسبت به انتخابات دو سال پیش از ۲۶درصد به ۲۳ درصد کاهش داشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس