کد خبر 468681
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد به منظور مقابله با کشورهایی که به دنبال دیکته کردن اسلوب کشورداری به جهان هستند، نیاز به تلاش بین‌المللی است.

به گزارش مشرق، «گریگوری کاراسین» معاون وزیر خارجه روسیه روز پنج‌شنبه (امروز) در یک کنفرانس بین‌المللی اعلام کرد که با تلاش مشترک می‌توان مقابل آرزوی برخی کشورهای خاص که به صلاحدید خود، اسلوب دولت را به برخی مناطق دیکته می‌کنند، ایستادگی کرد.

وی تصریح کرد: «روابط بین‌المللی این روزها بسیار پیچیده‌تر و چند مؤلفه‌ای شده‌ است. جستجو برای یافتن مشکلات کلیدی باید از طریق تلاش‌های مشترک صورت گیرد.»

کاراسین ادامه داد که نشست سازمان ملل در نیویورک، دستورکار تحول جهانی را برای دوران بعد از سال 2015 تقویت خواهد کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه بر نقش همکاری مشترک در پیشبرد امور تأکید کرد و گفت: «روسیه به شدت خواستار اصول تلاش جمعی در امور بین‌الملل و تقویت یک دستور کار مثبت و بسط آن به آینده است و بر قانون بین‌الملل، نقش مشارکتی مهم سازمان ملل و احترام به حقوق افراد برای تشکیل آینده‌اشان به دست خودشان تکیه دارد».

به اعتقاد وی، این رویکردها می‌تواند به رویارویی بهتر با مشکلات کمک کند. او می‌گوید: «این نوع رویکرد است که اجازه می‌دهد به طور موثر حتی با پیچیده‌ترین و بغرنج‌ترین معضلات روبرو شد. ما از ابتکارعمل‌های دیپلماسی عمومی روسیه حمایت می‌کنیم و همکاری فعالانه با روسیه و سازمانهای غیردولتی را به نفع تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی را حفظ می‌کنیم و ارزش‌های دوستی، ایمان و همکاری ناب را تقویت می‌کنیم».

انجمن بین‌المللی شوراهای اقتصادی و اجتماعی در بلژیک و موسسات مشابه در اول ژوئیه 1999 تأسیس شد. این موسسات شوراهای اقتصادی و اجتماعی متشکل از اتحادیه‌های تجاری و نهادهای اجتماعی را به هم پیوند می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس