کد خبر 468306
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای به یورش‌های گسترده صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه روسیه سه‌شنبه (دیروز/ 15 سپتامبر) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور حوادث کنونی قدس را با نگرانی دنبال می‌کند.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «راشا تودی»، در ادامه این بیانیه آمده است: دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را به خویشتنداری و برداشتن گام‌های فوری برای جلوگیری از متنشج شدن وضعیت در قدس شرقی فرا می‌خوانیم.

مسکو افزود هرگونه گام نسنجیده‌‌ای در این زمینه نتایج منفی خواهد داشت و فرصت‌های حل عادلانه مسأله فلسطین بر اساس قوانین معروف بین‌الملل را از بین می‌برد و امور را در خاورمیانه و شمال آفریقا پیچیده‌تر می‌کند.

در ادامه بیانیه مذکور اعلام شده اعتقاد مسکو این است که تمام مسائل مربوط به مقدسات در قدس باید در چارچوب گفت‌وگوی سازنده فلسطینی-اسرائیلی حل شود و اینجاست که اهمیت حفظ وضعیت کنونی در اماکن مقدسه و برنداشتن هرگونه گام یک‌جانبه روشن‌تر می‌شود.

دهها تن از نظایمان رژیم صهیونیستی طی سه روز گذشته به صورت گسترده به مسجدالاقصی یورش بردند تا حمایت لازم برای هجوم شهرک‌نشینان به این مسجد همزمان با سال نو عبری را فراهم کنند.

این حملات امروز (چهارشنبه) نیز ادامه یافت و آخرین خبرها حاکی از آن است که دو تن از معتکفان مسجدالاقصی با ضربه باتوم نظامیان صهیونیست‌ها زخمی شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس