مدیرکل بهزیستی استان البرز با رد اینکه هیچگونه سگ و یا حیوان دیگری برای آزار و اذیت معلولان در مرکز نگهداری آفرینش استفاده نشده است، گفت: با این‌حال بسته شدن معلولان با زنجیر برای من محرز شده است.

به گزارش مشرق، افروز بهرامی مدیرکل بهزیستی استان البرز در حاشیه برگزاری جلسه ویژه کمیسیون عالی درخصوص رسیدگی به پرونده آزار و اذیت معلولان و شکنجه آنان در مرکز آفرینش در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بهزیستی بر اساس روالی که دارد سالانه ارزیابی را از مراکز تحت پوشش خود انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت نظارت از سوی سازمان بهزیستی، ماهانه حوزه‌های تخصصی نظارت‌هایی را از روند فعالیت در مراکز نگهداری معلولان و سالمندان‌ در شهرستان‌ها و استان‌ها انجام می‌دهند.

بهرامی افزود: طی همین بازدیدها گزارشی چند ماه پیش به ما اعلام شد که تعدادی از مراقبین و پرستاران در مرکز آفرینش ناکافی بوده و از لحاظ تغذیه این مرکز استانداردهای لازم را رعایت نمی‌کند.

وی افزود: در نخستین اقدام، سازمان بهزیستی استان اخطاری را به مرکز آفرینش داد و بعد از 15 روز به دلیل برطرف نشدن مشکلات، دومین اخطار را به این مرکز صادر کرد و ضرب‌العجلی دادیم که در مدت کوتاهی، خدمات خود را مطابق استانداردها ارائه کنند و در غیر اینصورت این مرکز تعطیل خواهد شد که این اخطار در اردیبهشت ماه به مرکز اشاره شده صادر شد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز ادامه داد: بنده شخصاً به مرکز نگهداری معلولان (آفرینش) مراجعه کردم و آثار جراحت را در دست و پای 4-3 بچه معلول مشاهده کردم و متوجه شدم ممکن است برخی از این افراد به تجویز پزشک مقیم با پارچه مخصوص به تخت بسته شده باشند و به همین جهت پیگیری‌هایی را از کارشناسان و پزشکان مقیم انجام دادم.

افروز اضافه کرد: در پی این پیگیری‌ها مسئول مرکز انکار کرد که هیچ معلولی در این مرکز به تخت بسته نشده است و در ادامه بنده پیگیری‌های خود را از مادریاران دنبال کردم و طی فیلمی که توسط مادریاران و پرستاران تهیه شده بود که حرف من مبنی بر بستن معلولان به تخت درست بوده و در واقع در ساعتی از شبانه روز این بچه‌ها بر روی تخت‌ها فیکس می‌شدند.

وی اضافه کرد: پس از اطلاع از این اتفاقات، بنده بلافاصله به مرکز برگشتم و در واقع با توجه به مشکلات به وجود آمده طی 48 ساعت 132 نفر از معلولان را که در مرکز آفرینش نگهداری می‌شدند به یکی دیگر از مراکز تحت عنوان مرکز «آراد» انتقال دادم که طی گزارشات رسیده خوشبختانه وضعیت معلولان در این مرکز قابل قبول بوده است.

وی همچنین ضمن رد کردن سگ در این مرکز گفت: این موضوع به هیچ عنوان ثابت نشده و صحت ندارد.

بهرامی در ادامه با اشاره به اینکه پس از جمع آوری اسناد و مدارک مبنی بر آزار و شکنجه و بستن معلولان با زنجیر در این مرکز به کمیسیون عالی سازمان بهزیستی کشور بیان داشت: این مرکز در نهایت تصمیم به متوقف کردن فعالیت این مرکز گرفته است تا اسناد و مدارک دیگر جمع آوری شود.

وی در پایان با تائید دریافت افزایش شهریه توسطه موسسین و مدیران مرکز آفرینش از خانواده‌های معلولان خاطرنشان کرد: این موضوع صحت دارد ضمن اینکه تمامی مرکز تحت نظارت دوربین‌های مداربسته هستند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس