کد خبر 466514
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

مدیرکل دفتر کودکان و مهدهای کودک بهزیستی با اشاره به شهریه جدید مهدهای کودک، گفت:شهریه‌ها بر اساس نرخ تورمی منتهی به اردیبشهت سال جاری، 15 درصد افزایش یافته است و مهدها موظفند از ابتدای مهر اقدام به دریافت شهریه‌های جدید کنند.

 به گزارش مشرق، آرزو کذایی مدیرکل دفتر کودکان و مهدهای کودک بهزیستی، با اشاره به دریافت شهریه جدید مهدهای کودک، اظهار داشت: با ابلاغ بخشنامه توسط  رئیس سازمان بهزیستی کشور، مهدها موظف هستند که از ابتدای مهر شهریه‌های جدید را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: سقف افزایش شهریه‌ها برای سال جاری براساس نرخ تورمی منتهی به اردیبهشت 94 (15 درصد) بوده، و این در حالی است در برخی از استان‌ها شهریه کمتر 14 و 12 درصد افزایش یافته‌اند.

ذکایی با اشاره به نصب بخشنامه شهریه‌ها و محتوای آموزشی مهدهای کودک در معرض دید خانواده‌ها،گفت: موسسان مهدهای کودک موظفند این بخشنامه‌های سازمان بهزیستی کشور را در محلی نصب کنند که خانواده‌ها آن را رویت کنند و عدم نصب آن از سوی مهدهای کودک قطعاً پیگیری می‌شود.

مدیرکل دفتر کودکان و مهدهای کودک سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: بر این اساس مهدهای کودک سه ستاره، دوستاره و یک ستاره می‌توانند به ترتیب 30 درصد،20 درصد و 10 درصد به شهریه پایه اضافه کنند.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل آموزشی به مهدهای کودک، بیان داشت: مهدها موظف هستند براساس محتوای آموزشی ابلاغ‌شده برنامه‌های خود را اجرا کنند و در این راستا محتوای آموزشی برای کودکان زیر 3 سال، گروه سنی 5 و 6  سال(پیش دبستانی)و همچنین 3 تا 5 سال پیش‌بینی شده است که محتوای آموزشی تا قبل از مهر در اختیار مهدها قرار می‌گیرد.

ذکایی در ادامه به نظارت‌های مستمر سازمان بهزیستی کشور بر مهدهای کودک اشاره کرد و گفت، به محض پایان ثبت‌نام‌ها کودکان در مهدها، نخستین نظارت‌ها از سوی بهزیستی با همکاری کانون‌های توسعه و  همیاری مهدهای کودک آغاز می‌شود.

مدیرکل دفتر کودکان و مهدهای کودک سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: پس از پایان دور نخست نظارت‌ها بر مهدهای کودک، دومین دوره از نظارت‌ها با هدف نظارت بر روند اجرای محتوای آموزشی صورت می‌پذیرد.

وی تأکید کرد: خانواده‌ها می‌توانند در صورت هر گونه تخلف موارد را با شماره پیامک 3000012333 به سازمان بهزیستی اطلاع دهند ضمن اینکه شماره پیامک اعلام شده دو طرفه بوده و در واقع خانواده‌ها و بازرسان سازمان می توانند موارد و موضوعات را با یکدیگر در میان بگذارند.

ذکایی در ادامه به تغذیه کودکان در مهدهای کودک اشاره کرد و گفت: سال گذشته بابت تغذیه کودکان در مهدها، مبلغ 50 هزار تومان دریافت می‌شد که امسال این رقم به 55 هزار تومان افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر کودکان و مهدهای کودک سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه خانواده‌ها بابت وسایل بهداشتی در مهدهای کودک نبایستی هزینه‌ای را پرداخت کنند، افزود: هر گونه دریافت وجه از سوی مهدها تخلف است و در این زمینه با مهدهای متخلف برخورد می‌شود.

وی همچنین در خصوص استفاده لوازم تحریر مصرفی کودکان در مهدهای کودک بیان داشت: در این زمینه خانواده‌ها باید هزینه این لوازم را بپردازند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس