کد خبر 468364
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این که شهرداری در حال مبارزه با سفید بالک هاست گفت:جایگاه حقوقی و قانونی نداریم که تصمیم گیری کنیم چه نوع عمل شیمیایی برای مبارزه با سفید بالک ها استفاده کنیم.

به گزارش مشرق، مجتبی عبداللهی در پاسخ به این پرسش که آیا تنها شهرداری در خصوص مبارزه با هجوم سفید بالک ها به تهران مسئول است؟ پاسخ داد: ما به عنوان شهرداری اقداماتی را انجام داده ایم اما در ارتباط با سفید بالک ها سازمان های دیگری مانند «مرکز دفع آفات و حفظ نباتات، موسسه تحقیقات گیاه پزشکی و سازمان حفاظت از محیط زیست  کشور» از نظر قانونی و جایگاه حقیقی وظیفه دارند تا در خصوص حشراتی همانند سفید بالک ها پیگیری انجام دهند و کار تحقیقانی برای مبارزه و ریشه کنی این حشرات را به انجام رسانند.

عبداللهی تصریح کرد: نقطه نظرات مختلفی در خصوص سفید بالک ها مطرح شده است و هریک از دوستان هم بر اساس آموخته های خود اظهار نظر می کنند. تنها نهادی که در این رابطه جایگاه حقیقی و حقوقی دارد و باید راه حل را پیشنهاد دهد وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه های زیر مجموعه آن است.

معاون شهردار تهران درباره اینکه آیا شهرداری تهران با این نهادها برای مبارزه با سفید بالک ها همکاری دارد یا خیر، اظهار کرد: به عنوان شهرداری تنها مدیریت فضای سبز برعهده ما است که بر اساس آموخته های خودمان مبارزه هایی را تعریف و انجام داده ایم و باوجود آنکه وظیفه ما نبوده است اما در این راستا یک کمیته ای تشکیل داده ایم که آقایان بیایند و نوع مبارزه بیولوژیکی را شناسایی کنند.

وی افزود: کمیته هنوز نتیجه نداده و قرار شده است کار تحقیقاتی پژوهشی برای مبارزه و از بین بردن سفید بالک ها به انجام برسد و دراین رابطه به به ما اطلاع دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس